آیا نهنگ آبی در مالزی قربانی می گیرد؟

افزایش شمار قربانیان بازی مرگبار آنلاین "نهنگ آبی" در جهان نگرانی از شیوع این بازی در میان جوانان و نوجوانان مالزیایی را دامن زده است.
توریست مالزی – افزایش شمار قربانیان بازی مرگبار آنلاین “نهنگ آبی” در جهان نگرانی از شیوع این بازی در میان جوانان و نوجوانان مالزیایی را دامن زده است.

محمد ادریس، رئیس اتحادیه مصرف کنندگان ایالت پنانگ با ابراز نگرانی شدید از دسترسی به این بازی آنلاین در مالزی از وزارت ارتباطات و چند رسانه ای این کشور خواسته است تا دسترسی به آن را مسدود کنند.

وی تصریح کرد: اگرچه وزارت ارتباطات اعلام کرده است که این بازی هنوز به مالزی نیامده است اما با توجه به خطرناک بودن آن باید تدابیر ویژه ای در نظر گرفته شود.

اظهارات این مقام مالزیایی در حالی صورت می گیرد که این بازی خطرناک که در سال ۲۰۱۳ توسط یک فرد روس طراحی شده است تا کنون جان ۱۵۰ نفر را در جهان گرفته است.

این بازی که به چالش نهنگ آبی نیز شهرت پیدا کرده است یک بازی اینترنتی است که در چندین کشور وجود دارد. بازی متشکل از یک سری از وظایف واگذار شده به بازیکنان توسط مدیران در طول ۵۰ روز است که با چالش نهایی بازیکن نیاز به ارتکاب خودکشی دارد. اصطلاح «نهنگ آبی» از پدیده ساحل نهنگ می‌آید که مربوط به خودکشی است.

در این چالش اینترنتی ۵۰ مرحله‌ای از مخاطبان عمدتاً نوجوانان خواسته می‌شود روزانه تکلیف خود را انجام داده و در پایان، عکسی از خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است و پس از آن برای مثال از کاربر خواسته می‌شود، تا لب خود را ببرد، روی دست خود با چاقو کلمه‌ای را حک کند و یا بالای یک ساختمان مرتفع با پاهای آویزان از خود عکس بیندازد. نهنگ آبی در سال ۲۰۱۳ در روسیه و با “F57” یکی از نام‌های به اصطلاح “گروه مرگ” شبکه اجتماعی وکی شروع به کار کرد، و گفته می‌شود اولین خودکشی ناشی از آن در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاده‌است.

فیلیپ بودکین دانشجوی سابق روانشناسی کسی که از دانشگاهش اخراج شد، ادعا کرد که او بازی را اختراع کرده است. بودکین اعلام کرد که هدف او این بود که برای «پاک کردن» جامعه با فشار به کسانی که تلقی می‌شود هیچ ارزشی ندارند آنها را وادار به خودکشی کند.

منبع: روزنامه استار

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!