اثرات جانبی منگو

توریست مالزی – ازآنجاکه انبه از خانواده‌ی پسته یا بادام هندی است، اگر به پسته یا بادام هندی آلرژی دارید، احتمالا باید از انبه اجتناب کنید. علاوه‌ بر این،...
توریست مالزی – ازآنجاکه انبه از خانواده‌ی پسته یا بادام هندی است، اگر به پسته یا بادام هندی آلرژی دارید، احتمالا باید از انبه اجتناب کنید.

علاوه‌ بر این، انبه‌ها نسبت بسیار دوری با پیچک سمی دارند. بنابراین برخی افراد ممکن است به آنها حساس باشند. برخی افرادِ مبتلا به آلرژی لاتکس نیز واکنشی متقاطع به انبه داشته‌اند. بنابراین اگر این مورد درباره‌ی شما صدق می‌کند، آن را با احتیاط مصرف کنید.

انبه همچنین حاوی مقادیر بسیار کمی اوروشیول است که ممکن است باعث بروز درماتیت در افراد حساس شود.به‌یاد داشته باشید انبه پتاسیم زیادی دارد. اگر کلیه‌های‌تان به‌خوبی کار نمی‌کنند، بهتر است مراقب باشید. پتاسیم بیش‌ازحد اگر کشنده نباشد، ممکن است خطرناک باشد، چون کلیه‌ها ممکن است در خارج‌کردن پتاسیم اضافی از خون دچار مشکل شوند.

همچنین انبه به‌عنوان میوه، کالری بسیار بالایی دارد، بنابراین هر بار، بیش از یک عدد از آنها را مصرف نکنید. درعوض، آن را به‌عنوان دسر، بعد از وعده‌ی غذایی سالم‌تان میل کنید یا برای صبحانه، آن را با مقداری پروتئین، مانند شیر بز یا شیره‌ی نارگیل مخلوط کنید. برای میان‌عده هم می‌توانید مقداری پروتئینِ وِی به آن اضافه کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!