اختصاص چندین پرواز خارجی برای بازگشت دانشجویان ایرانی

توریست مالزی – مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از اختصاص چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در خارج از کشور...
توریست مالزی – مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از اختصاص چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در خارج از کشور در شرایط کرونا ویروس خبر داد و گفت: این آمادگی را داریم که در صورت درخواست دانشجویان، آنها را به دانشگاه‌های داخل منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم حاجی زاده در نشست مجازی رایزنان علمی ایران در خارج از کشور ضمن بیان این مطلب گفت: رایزنان علمی ایران در کشورهای مختلف در شرایط کرونا وظیفه سنگینی را برای حل مشکلات دانشجویان ایرانی بر عهده داشتند و با دانشجویان و خانواده‌های آنان در تماس بودند. در نتیجه فعالیت رایزنان علمی بود که با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد ملی مقابله با کرونا چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان ایرانی اختصاص یافت.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به دامنه گسترش فضای مجازی و اثرگذاری آن در ارتباطات و تعاملات علمی و آموزشی نیاز هست شرح وظایف رایزن‌های علمی بازنگری و باز تعریف شود.

در ادامه دکتر سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در این نشست مجازی، با توجه به وضعیت مناسب ایران در مدیریت شرایط کرونا و مکاتباتی که دانشگاه‌های ایرانی با دانشگاه‌های طرف خارجی خود داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که شکل جدیدی از همکاری‌های علمی بین‌المللی به‌ویژه در فضای مجازی صورت پذیرد و از فرصت پیش رو نهایت بهره‌مندی برای تقویت همکاری‌های علمی با طرف‌های خارجی به عمل آید.

در ادامه این نشست دکتر فریدون، رایزن علمی ایران در مالزی تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید باید ماموریت‌های رایزنان علمی بازتعریف شود و موضوعاتی مانند انتقال علم و فناوری محور فعالیت‌ها تعیین شود.

وی افزود: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری‌های علمی در جنوب شرق آسیا قرار دارد و سازمان امور دانشجویان و مرکز علمی و بین‌المللی وزارت علوم می‌توانند با تکیه بر تجربیات گذشته نوع جدیدی از همکاری‌های علمی و تبادل دانشجویان را بازتعریف کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده + 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!