ازبکستان و مالزی چشم انداز همکاری های دوجانبه را بررسی کردند

توریست مالزی – مقامات ارشد ازبکستان و مالزی همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر افزایش همکاری دوجانبه تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، «روشن عثمان اف»...
توریست مالزی – مقامات ارشد ازبکستان و مالزی همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر افزایش همکاری دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «روشن عثمان اف» سفیر ازبکستان در مالزی با «محمد شهرول اکرام یعقوب» دبیر کل وزارت امور خارجه مالزی دیدار و چشم‌انداز همکاری های دوجانبه را بررسی کرد.
در این دیدار چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، مالی و فنی، فرهنگی و انسانی بررسی شد. طرفین همچنین روند اجرایی طرح های سرمایه گذاری و همچنین همکاری های متقابل در زمینه های آموزشی و گردشگری، از جمله در چهارچوب برنامه همکاری های بین المللی و توسعه وزارت امور خارجه مالزی را مورد بررسی قرار دادند.
در این دیدار همچنین پیام تبریک «شوکت میرضیایف» به «سلطان عبدالله» پادشاه مالزی و «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی به مناسبت عید سعید فطر به دبیر کل وزارت امور خارجه مالزی تسلیم شد.
بر اساس گزارش کمیته آمار ازبکستان، مبادلات بازرگانی دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است. هم اکنون در ازبکستان ۱۶ شرکت با مشارکت سرمایه گذاران مالزی فعالیت می‌کنند
مالزی استقلال این کشور را در تاریخ اول ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲۱ فوریه سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!