انتقاد هواداران “برقع” از گوشی جدید اپل

توریست مالزی – سیستم شناسایی چهره اپل اعتراض برخی از شهروندان عربستان سعودی را در پی داشته‌ است. این کاربران با هشتگ “جنگ اپل با روبنده”، به “اجبار” زنان...
توریست مالزی – سیستم شناسایی چهره اپل اعتراض برخی از شهروندان عربستان سعودی را در پی داشته‌ است. این کاربران با هشتگ “جنگ اپل با روبنده”، به “اجبار” زنان برای نشان دادن صورت‌شان برای بازکردن گوشی جدید اعتراض کرده‌اند.

رونمایی از آیفون ایکس، گوشی جدید اپل‌، نارضایتی برخی از شهروندان عربستان سعودی را در پی داشته است. آیفون ایکس برای ورود کاربر به گوشی، مجهز به سیستم شناسایی چهره (Face ID) است. یعنی با شناسایی چهره‌ مالک گوشی می‌تواند قفل ورود به گوشی را باز کند.
اپل ادعا می‌کند که شناسایی چهره امن‌تر و دقیق‌تر از اثر انگشت است که هم‌اینک در محصولات اپل استفاده می‌شود.

برخی کاربران عرب اما می‌گویند به این ترتیب زنانی که روبنده می‌پوشند برای باز کردن قفل گوشی باید صورت خود را نمایان کنند. این کاربران اپل را متهم کرده‌اند که با این تغییر جدید در پی دشمنی با روبنده است.

کاربران طرفدار روبنده با استفاده از هشتگ جنگ اپل با روبنده (#ابل_تحارب_النقاب) به این امکان جدید اعتراض کردند.
اما استفاده از این هشتگ مختص معترضان نیست. بسیاری از کاربران با زبان طنز به اعتراض وکنش نشان داده‌اند. کاربری نوشته است: «زنان پرهیزگار از سامسونگ استفاده می‌کنند.»

کاربران دیگری نیز یادآوری کرده‌اند که استفاده از سیستم شناسایی چهره الزامی نیست و می‌توان از دیگر راه‌ها نیز قفل آیفون را باز کرد.

به گفته کمپانی اپل شانس این‌که کسی بتواند اثر انگشت فردی را برای ورود به گوشی او به کار ببرد، یک در ۵۰ هزار است در صورتی که احتمال ورود به گوشی با استفاده از چهره‌ مالک دستگاه، یک در یک میلیون خواهد بود. منبع دویچه وله

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − دوازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!