اولین دانشگاه بزرگ چین در مالزی تاسیس می‌شود

فشار پکن برای نفوذ و تاثیر خارجی با افتتاح دانشگاه در مالزی، به بخش آموزش گسترش یافته است. چین به دنبال صادر کردن قدرت نرم خود با تاسیس این دانشگاه بزرگ در مالزی است.
توریست مالزی – فشار پکن برای نفوذ و تاثیر خارجی با افتتاح دانشگاه در مالزی، به بخش آموزش گسترش یافته است. چین به دنبال صادر کردن قدرت نرم خود با تاسیس این دانشگاه بزرگ در مالزی است.

چین در راستای جهانی سازی آموزش خود و تاثیرگذاری کشورش بر کشورهای دیگر اقدام به تاسیس یک دانشگاه بزرگ موسوم به دانشگاه “شیامن” (Xiamen) در حومه شهر کوالالامپور کرده است.

چین این دانشگاه را در نزدیکی یک تپه زیبا بنا کرده و علاوه بر ساخت دانشکده‌های مختلف، اقدام به ساخت یک دریاچه مصنوعی نیز کرده است. دانشگاه “شیامن” یک ساعت تا کوالالامپور فاصله دارد.

“وانگ رویفانگ”، رییس دانشگاه “شیامان” مالزی گفت: ما می‌خواهیم برخی از جنبه‌های دانشگاه مادر خود را حفظ کنیم، زیرا این بخشی از سنت و فرهنگ ماست. ما می‌خواهیم فضایی برای تفکر در اختیار دانشجویان‌مان قرار دهیم.

چین با تاسیس این دانشگاه مجهز و کاربردی به رقابت با دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا برخاسته است.

اولین گروه از دانشجویان در دانشگاه “شیامن” در حال حاضر مشغول به تحصیل شده‌اند.

“شیونگ”، رییس موسسه تحقیقات آموزشی قرن بیست و یکم چین گفت: پروژه مالزی بخشی از برنامه جامع و استراتژی چین برای افزایش تاثیرگذاری جهانی این کشور تحت عنوان “جهانی شدن” است.

به عنوان مثال اوایل امسال یکی از دانشگاه‌های برتر چین به نام دانشگاه “پکینگ” اعلام کرد که یک عمارت متعلق به قرن نوزدهم در آکسفورد را خریداری کرده و در سال ۲۰۱۸ شعبه‌ای از دانشکده تجارت “HSBC” خود را در آن دایر خواهد کرد.

وی افزود: با تاسیس دانشگاه‌ها در خارج از کشور، این دانشگاه‌ها امیدوارند که نفوذ خارجی خود را افزایش دهند و در آموزش عالی بین المللی رقابت کنند. دولت فکر می‌کند این راه خوبی برای صادرات قدرت نرم چین خواهد بود.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!