ایران میزبان دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شود

توریست مالزی – نمایندگان ایران که برای مذاکره با مدیرعامل کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی مالزی شده بودند، از میزبانی ایران برای بازی‌های دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا...
توریست مالزی – نمایندگان ایران که برای مذاکره با مدیرعامل کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی مالزی شده بودند، از میزبانی ایران برای بازی‌های دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خبر می‌دهند.

به گزارش دویجه وله، نماینده وزارت ورزش و مدیران عامل چهار باشگاه فوتبال ایران برای گفتگو با دبیرکل AFC راهی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور شده بودند. باشگاه استقلال پنج‌شنبه سوم بهمن اعلام کرد که در نشست مزبور، ایران به توافق مهمی با AFC رسیده و بازی‌های دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در تهران (استقلال و پرسپولیس)، اصفهان (سپاهان) و مشهد (شهرخودرو) برگزار می‌شود.

محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم در گفتگویی که در وب‌سایت باشگاه پرسپولیس منتشر شد، تأکید کرد که در نشست مالزی که با حضور مهدی علی‌نژاد، از وزارت ورزش ایران و مدیران عامل سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو با ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد، این کنفدراسیون موافقت کرد که تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان میزبان رقبای خود باشند. البته گفته شده که این کنفدراسیون، میزبانی ایران را مشروط به برقرار بودن شرایط امنیتی کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا درحالی که استقلال و “شهر خودرو” خود را آماده میزبانی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا می‌کردند، اعلام کرد که باشگاه‌های ایرانی نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا از هیچ تیمی میزبانی کنند. در این مرحله بنا بود “استقلال” به مصاف “الکویت” برود و “شهر خودرو” میزبان “الرفاع” بحرین باشد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هر دو بازی به دلیل هشدارهای امنیتی درباره سفر به ایران به تعویق افتاده و این دو مسابقه‌ در کشوری بی‌طرف برگزار خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نوشته تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از افزایش تنش میان ایران و آمریکا، بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا و سرنگونی یک هواپیمای مسافربری اوکراینی به دلیل شلیک موشک پدافند دفاع هوایی، اتخاذ شده است. در سانحه سرنگونی هواپیما ۱۷۶ تن کشته شدند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفتهانزا تمامی پروازهای خود به ایران را لغو کردند.

جامعه جهانی خواستار توضیح ایران درباره علت شلیک به این هواپیمای مسافربری و روشن شدن تمام جزئیات این سانحه اسفناک‌بار است. تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو حق میزبانی باشگاه‌های ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام شده بود.

این تصمیم، با اعتراض و مخالفت شدید فدراسیون فوتبال ایران و شماری از نمایندگان مجلس و وزیر خارجه ایران همراه شد. پس از آن اعلام شد که باشگاه‌های ایرانی به نشانه اعتراض در رقابت‌های لیگ قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کنند و انصراف می‌دهند.

این انصراف ظاهرا جنبه رسمی نداشته است. باشگاه استقلال سوم بهمن اعلام کرد که تیم استقلال برای بازی با تیم الکویت به دبی می‌رود. دیدار استقلال با “الکویت” روز شنبه پنجم بهمن در امارات برگزار می‌شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 + یازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!