اینستاگرام تعداد لایک پست‌ها را در شماری کشورها مخفی کرد

توریست مالزی – شبکه اجتماعی اینستاگرام در شماری از کشورها مخفی کردن تعداد لایک‌های به ثبت رسیده در زیر پست‌ها را به مورد اجرا گذاشته است. به گزارش بی...
توریست مالزی – شبکه اجتماعی اینستاگرام در شماری از کشورها مخفی کردن تعداد لایک‌های به ثبت رسیده در زیر پست‌ها را به مورد اجرا گذاشته است.
به گزارش بی بی سی، به گفته اینستاگرام این اقدام با هدف “برداشتن فشار” از روی کاربران انجام شده است.
کشورهای ژاپن، استرالیا، ایرلند، ایتالیا، برزیل از جمله کشورهایی هستند که این طرح در آن‌ها به اجرا درآمده است. پیش از این در ماه مه تنها در کانادا این طرح عملی شده بود.
این اقدام که از امروز در برخی از کشورها آغاز شده به معنای آن است که کاربران در زیر پست‌ها به جای تعداد لایک تنها نام کاربر و عبارت “دیگران” را می‌بینند. اما با اجرایی شدن این قابلیت،‌ فقط فرد منتشرکننده‌ پست می‌تواند تعداد لایک‌ها را مشاهده کند.
این نگرانی وجود دارد که رسانه‌های اجتماعی ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس وافزایش احساس کمبود در جوانان شوند.
میا گارلیک، مدیر سیاست های فیس بوک در استرالیا و نیوزیلند در زمان اجرایی شدن این طرح در کانادا در بیانیه‌ای گفت: “امیدواریم این آزمایش از فشاری که کاربر به خاطر لایک‌هایی که یک پست دریافت می‌کند، بکاهد و شما تنها تمرکزتان بر روی پست‌هایی باشد که دوست دارید.”
خانم گارلیک افزوده هدف این است که کاربران بیشتر احساس کنند که قضاوت نمی‌شوند و این تغییر بتواند به کاربران کمک کند که تمرکزشان به جای تعداد لایک‌های دریافتی بیشتر بر محتوای پیام‌هایی باشد که منتشر می‌کنند.
اینستاگرام گفته که این برنامه آزمایشی تاثیری بر ابزاری‌ها ارزیابی تجاری نخواهد داشت.
اولین باری که این طرح در کانادا به اجرا درآمد مدیرعامل اینستاگرام گفت که هدف کاهش استرس کاربران در رقابتی است که بر سر تعداد لایک‌های دریافتی یک پست ایجاد می‌شود. شمار لایک های دریافتی یک پست در اینستاگرام معیاری برای موفقیت و یا محبوبیت در اینستاگرام بشمار می‌رود.
مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که این نوع واکنش فوری در مورد محتوای یک پیام باعت افزایش اعتماد به نفس شده و در مقابل تاثیری منفی بر کسانی دارد که تعداد لایک کمتری دریافت می‌کنند. این مطالعات همچنین بر تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان به ویژه در جوانان تاکید دارد.
شمار لایک‌های دریافتی درشبکه های اجتماعی راهی برای ارزیابی “اینفلوئنسرها”یی (تاثیر‌گذارانی) است که در ازای به اشتراک گذاشتن پیام در اینترنت پول دریافت می‌کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هشت + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!