باربی مهندس ربات به بازار آمد

  توریست مالزی – نسخه تازه عروسک معروف باربی این‌بار به حرفه مهندسی رباتیک روانه بازار شد. این عروسک جدید که روز سه‌شنبه معرفی شد بناست دختربچه‌ها را تشویق...

  توریست مالزی – نسخه تازه عروسک معروف باربی این‌بار به حرفه مهندسی رباتیک روانه بازار شد. این عروسک جدید که روز سه‌شنبه معرفی شد بناست دختربچه‌ها را تشویق کند تا مهارت‌های برنامه‌نویسی را یاد بگیرند.







به گزارش یورونیوز، مهندس رباتیک باربی، شلوار جین به پا دارد، تی‌شرت می‌پوشد و عینک محافظ چشم مهندسان کامپیوتر را بر چشم دارد. بسته حاوی این عروسک دفترچه‌ای نیز دارد که شش درس پایه لازم برای برنا‌مه‌نویسی را به کودکان آموزش می‌دهد؛ درسهایی شامل منطق، ریاضی، چگونگی حل مسأله و پیش‌نیازهای ابتدایی برنامه‌نویسی.

این درسها به دختربچه‌ها نشان می‌دهد چطور می‌توان روبات ساخت و برنامه‌ای نوشت که روبات با آن حرکت کند و حتی در مهمانی برقصد. عروسک تازه باربی با همکاری شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات تینکر (Tynker) طراحی و ساخته شده است. براساس آمار سال ۲۰۱۷ وزارت بازرگانی ایالات متحده، زنان تنها ۲۴ درصد از مشاغلی را در اختیار دارند که به بخشهای دانش، فناوری، مهندسی و ریاضیات مربوط می‌شود.

سازندگان عروسک‌ باربی در طول ۶۰ سال فعالیت خود عروسکهایی با بیش از ۲۰۰ حرفه و پوشش مختلف ارائه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به رئیس‌جمهور، فضانورد و سازنده بازی‌ ویدئویی نیز اشاره کرد.




پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!