برای اشتغال، نژاد مهمتر از مهارت فردی است

توریست مالزی – نتایج یک پژوهش در مالزی نشان می دهد که حتی در صورت یکسان بودن مهارت‌ها، تجربه و تسلط به زبان‌های مختلف، نژاد نقش مهم‌تری در کسب...
توریست مالزی – نتایج یک پژوهش در مالزی نشان می دهد که حتی در صورت یکسان بودن مهارت‌ها، تجربه و تسلط به زبان‌های مختلف، نژاد نقش مهم‌تری در کسب شغل ایفا می کند.

به گزارش استار، این پژوهش که توسط مرکز مدیریت و مطالعات سیاسی مالزی انجام گرفته نشان می دهد که رزومه متقاضیان هندی و مالایی کمترین پاسخ را از سوی کارفرمایان بخش خصوصی دریافت می کنند. از سوی دیگر، رزومه متقاضیان چینی با اختلاف بسیار زیاد مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد.

مرکز مدیریت و مطالعات سیاسی مالزی در چند ماه گذشته ۳۸۲۹ درخواست اشتغال را برای ۵۰۰ فرصت شغلی ارائه کرد. این مرکز ۷ رزومه با مهارت، تجربه و آگاهی به زبان(انگلیسی، مالایی و چینی) یکسان را به کارفرمایانی که جویای کارمند بودند، ارسال کرد. تنها تفاوت در این رزومه‌ها نژاد و مذهب بود.

از میان ۷ رزومه ارسال شده، نیکولا یو و گابریل لیو که دو چینی تبار بودند، به ترتیب با ۲۴۰ و ۱۷۹ پاسخ از سوی کارفرمایان، بهترین نتیجه را کسب کردند. در مقابل، زلیخا آسیکین رشیدی با ۷۰ پاسخ و نور سکینه یوسف با ۵۰ پاسخ و کاویتا موتوسامی با ۴۹ پاسخ بدترین بازخورد زنان متقاضی را دریافت کردند. همچنین صادق عظمی و تیواکار گوناسگاران با ۴۳ و ۲۰ پاسخ از سوی کارفرمایان بدترین نتیجه را بدست آوردند.

به گفته این مرکز، حتی با وجود تسلط به زبان چینی، کاندیداهای چینی تبار شانس بیشتری از رقیبان خود دارند. در واقع، هنگامی که یک کارفرما در آگهی استخدام خود، شرط تسلط به زبان چینی را قید می‌کند، هدف او فیلتری برای استخدام متقاضیان چینی تبار است.

همچنین یک دختر مالایی بی حجاب درقیاس با یک دختر مالایی باحجاب، شانس بیشتری در کسب یک شغل دارد. زلیخا بدون حجاب ۸/۱۲ درصد پاسخ گرفت در حالی که نورسکینه با حجاب فقط ۱۴/۹ درصد. تفاوت آنها فقط در عکس روی رزومه بود.

بیانیه مرکز مدیریت و مطالعات سیاسی مالزی در خاتمه می افزاید: چنانچه این روند ادامه یابد، آینده تیره و تاری در انتظار جوانان مالزیایی خواهد بود که در آن، جوانان بسیاری به دلیل نژاد و مذهب شان فرصت های شغلی را از دست می دهند.

گفتنی است که این پژوهش به دلایل ارجحیت متقاصیان چینی تبار در قیاس با مالایی ها و هندی ها اشاره ای نمی کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 + شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!