برای اولین بار در جنوبگان دمای بیشتر از ۲۰ درجه ثبت شد

توریست مالزی – دانشمندان برای اولین بار در قاره جنوبگان دمای بیشتر از ۲۰ درجه سانتیگراد ثبت کردند، ثبت دمایی که به نگرانی‌ها از تغییرات آب و هوایی دامن...
توریست مالزی – دانشمندان برای اولین بار در قاره جنوبگان دمای بیشتر از ۲۰ درجه سانتیگراد ثبت کردند، ثبت دمایی که به نگرانی‌ها از تغییرات آب و هوایی دامن می زند.

به گزارش یورونیوز، گروهی از دانشمندان برزیلی در جزیره سیمور در قاره جنوبگان موفق به ثبت دمای ۲۰.۷۵ درجه سانتیگراد شدند. رکورد قبلی دما در قاره جنوبگان در ماه ژانویه سال ۱۹۸۲ میلادی به ثبت رسیده بود. دمایی که در آن زمان در قاره جنوبگان به ثبت رسیده بود ۱۹.۸ درجه سانتیگراد بود.

هرچند رکورد جدید باید به تائید سازمان جهانی هواشناسی برسد اما ثبت دمای جدید در جنوبگان با روند کلی افزایش دما در این قاره همخوانی دارد. میانگین دمای قاره جنوبگان نسبت به دوران پیش از انقلاب صنعتی تقریبا سه درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

دانشمندانی که موفق به ثبت دمای بیش از ۲۰ درجه سانتیگراد در جنوبگان شده اند رکورد جدید را «باورنکردنی و غیرطبیعی» توصیف کرده اند.

ثبت دمای بالای ۲۰ درجه سانتیگراد در قاره جنوبگان در حالی صورت می گیرد که دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در فهرست گرمترین دهه ها در جایگاه دوم قرار دارد. این روند در سال ۲۰۲۰ نیز به نظر می رسد که ادامه یافته است زیرا ماه گذشته گرمترین ماه ژانویه به ثبت رسیده بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!