بن زاید، یک بازرگان را قربانی رسوایی خود در پرونده فساد مالزی کرد

توریست مالزی – معارض اماراتی اعلام کرد که یک بازرگان قربانی رسوائی فساد ولیعهد أبوظبی در پرونده فساد در مالزی شده است. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه...
توریست مالزی – معارض اماراتی اعلام کرد که یک بازرگان قربانی رسوائی فساد ولیعهد أبوظبی در پرونده فساد در مالزی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «عبدالله الطویل» معارض اماراتی اعلام کرد که «خادم القبیسی»، قربانی «محمد بن زاید» ولیعهد أبوظبی در پرونده فسادی شده است که هیأت مبارزه با فساد در مالزی اخیرا آن را افشا کرده است.

الطویل در سلسله توئیت‌هائی نوشت که دادگاه‌های کیفری در أبوظبی حکم ۱۵ سال حبس برای القبیسی که رئیس شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری نفتی بوده صادر کرده و نیز وی را به پرداخت حدود ۳۰۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرده است بدون اینکه دستگاه قضا اتهامات توجیه شده یا اسامی محکومان را ذکر کند.

هیأت مبارزه با فساد در مالزی فایل صوتی دو مکالمه تلفنی بین «نجیب عبدالرزاق»، نخست‌وزیر سابق مالزی و بن زاید درباره روند پولشویی در آمریکا در ارتباط ۱MDB را منتشر کرد.

طویل توضیح داد که القبیسی در گفت‌وگو با او در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ تأکید کرده است که در حال انجام معامله‌ای غیر عادلانه است و قربانی امارات در این پرونده می‌شود. وی همچنین در این گفت‌وگو گفته بود که او در این پرونده قربانی شده و ارتباطی با اتهام‌های وارد شده علیه خود ندارد.

القبیسی گفته بود که وی این معامله را به نیابت از دولت امارات انجام داده و مجبور به تحویل دارائی‌ها به «منصور بن زاید»، رئیس سابق شرکت «آیپک» شده است.

این معارض اماراتی پرسشی درباره احتمال آزادی القبیسی پس از افشای مکالمه‌های ضبط شده که صحت ادعای این بازرگان در خصوص دخالت بن زاید را اثبات می‌کند، مطرح کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!