بهترین جایگاه کاراته ایران در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان

توریست مالزی – تیم ملی کاراته ایران برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های جهانی، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد. به گزارش رادیو فردا، بیست و چهارمین دوره...
توریست مالزی – تیم ملی کاراته ایران برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های جهانی، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.
به گزارش رادیو فردا، بیست و چهارمین دوره از مسابقات جهانی کاراته با حضور بیش از ۱۱۰۰ کاراته‌کا از ۱۴۰ کشور در مادرید برگزار شد.
ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و چهار برنز برای اولین بار در تاریخ ۴۸ ساله این مسابقات، روی سکوی دوم ایستاد. ژاپن با ۴ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز قهرمان شد. فرانسه با ۲ طلا پس از ایران در جای سوم قرار گرفت. اسپانیا چهارم شد. ایتالیا و آلمان هم جایگاه پنجم و ششم را نصیب خود کردند.
این مسابقات از سال ۱۹۷۰ در ژاپن پایه گذاری شده است. پیش از این بهترین جایگاه ایران در جدول رده‌بندی مدال‌ها، کسب رده سوم در سال ۲۰۱۶ بود. امسال تیم‌ کومیته ایران برای سومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جهانی رسید. قبلاً فقط فرانسه توانسته بود بیش از دو دوره متوالی به نشان طلای کومیته تیمی دست پیدا کند.
در فینال که بین ایران و ترکیه برگزار شد، صالح اباذری و بهمن عسگری شکست خوردند اما ذبیح‌الله پورشیب و مهدی خدابخشی به پیروزی رسیدند تا کار به مبارزه سرنوشت‌ساز پنجم بکشد. سجاد گنج‌زاده آخرین نماینده ایران توانست رقیبش را تسلیم کند و تیم ملی ایران را به مقام قهرمانی برساند. ایران برای راهیابی به فینال سه بر صفر ارمنستان را شکست داد. سپس سه بر یک از سد سنگال گذشت. اردن نیز با همین نتیجه مغلوب ایران شد. در مرحله نیمه نهایی بهمن عسگری، علی‌اصغر آسیابری و سجاد گنج‌زاده با سه برد متوالی، ناکامی تیم قدرتمند ایتالیا را رقم زدند.
در مادرید تنها نشان طلای انفرادی ایران را بهمن عسگری در وزن ۷۵ کیلوگرم کومیته به گردن آویخت. او در فینال توانست لوییجی بوسا از ایتالیا را شکست دهد. سجاد گنج‌زاده هم برنده تنها مدال نقره ایران در این دوره از مسابقات بود. قهرمان بازی‌های آسیایی، در فینال به جاناتان هورن از آلمان باخت.
در کاتای تیمی، مردان ایران با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون همراه با ایتالیا روی سکوی سوم ایستادند. طلا به ژاپن رسید و اسپانیا نایب قهرمان شد. ذبیح‌الله پورشیب و هامون درفشی‌پور برندگان دو مدال برنز مردان ایران در کومیته انفرادی بودند.
تنها مدال زنان ایران به سارا بهمنیار رسید. او در وزن ۵۰ کیلوگرم همراه با بتینا پلانک از اتریش روی سکوی سوم ایستاد. مدال طلا به میاهارا از ژاپن رسید که در فینال بر اوزچلیک (ترکیه) غلبه کرد.
خبرگزاری ایسنا در انتقاد از نزول چشمگیر کاراته زنان ایران، به دخالت‌های دبیر فدراسیون (محسن آشوری) در امور تیم بانوان، انتخابی‌های پر حاشیه و عدم پاسخگویی‌ کادر فنی اشاره کرده است. «حذف ناامید کننده» حمیده عباسعلی و با تجربه‌هایی مثل پگاه زنگنه، زنگ خطر جدی را برای المپیک توکیو به صدا درآورده است.
فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی از دور مسابقات انفرادی حذف شدند. آنها در کومیته تیمی نیز از دستیابی به موفقیت بازماندند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!