بهترین شهرهای جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ را بشناسید

توریست مالزی – لونلی پلانت که با انتشار کتاب‌های راهنمای سفر خود بسیار معروف است، اخیرا بهترین شهرهای جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد . به...
توریست مالزی – لونلی پلانت که با انتشار کتاب‌های راهنمای سفر خود بسیار معروف است، اخیرا بهترین شهرهای جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد .

به گزارش گجت نیوز، در همین راستا او اخیرا لیستی از بهترین شهرهای جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرده است که در این مقاله سعی داریم شما را با این مقاصد گردشگری آشنا کنیم.

۱.‌ سالزبورگ (اتریش)
در صدر لیست بهترین شهرهای جهان شاهد شهر سالزبورگ اتریش هستیم. همان شهری که موتسارت یکی از مشهورترین موسیقی‌دانان جهان در آن متولد شد. علاوه بر این، شهر سالزبورگ محل سکونت خانواده‌ای محسوب می‌شود که فیلم موزیکال اشک‌ها و لبخندها از زندگی آنها در زمان جنگ جهانی دوم الگوبرداری شده بود. در کنار این موارد، شهر سالزبورگ اتریش در سال ۲۰۲۰ از صدمین سال برگزاری جشنواره مشهور سالزبورگ میزبانی خواهد کرد. در این جشنواره موسیقی، تئاتر و برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود. همچنین سالزبورگ به عنوان یک شهر تاریخی از کلیساها، موزه‌ها و بناهای تاریخی برخوردار بوده و نام این شهر به دلیل داشتن سبک معماری باروک در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

۲. واشنگتن (آمریکا)
برای اینکه در سال ۲۰۲۰ به شهر واشنگتن سفر کنید، دلایل مختلفی وجود خواهد داشت. سال آینده در این شهر انتخابات بسیار حساس ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و همچنین صدمین سالگرد اعطای حق رای به زنان در آمریکا برگزار خواهد شد. طبق توضیح سایت لونلی پلانت، شهر واشنگتن همواره در حال پیشرفت بوده و از موارد دیدنی این شهر می‌توان به موزه‌های جدید، رستوران‌ها و انواع مختلف کافه‌های اشاره کرد. همچنین در این شهر هر ساله تعداد زیادی درخت کاشته می‌شود که در سبزتر شدن و زیبایی محیط نقش اساسی داشته است.

۳. قاهره (مصر)
گنجینه‌های مقبره توت عنخ آمون در سال ۲۰۱۸ در مصر کشف شد که یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها برای کشور مصر محسوب می‌شود؛ زیرا این گنجینه ارزشمند به موزه انتقال پیدا کرده و حالا گردشگران زیادی برای بازدید از آن می‌توانند به موزه بزرگ مصر (GEM) بروند.

۴. گالوی (ایرلند)
برای اینکه از شهر گالوی در غرب ایرلند بازدید کنید، بهترین فرصت در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود؛ چرا که دو شهر گالوی ایرلند و رییکا کرواسی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۰ برگزیده شدند. از این رو در سال آینده در شهر گالوی مشاهده رویدادهای فرهنگی، موسیقیایی و تفریحی متعدد بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود.

۵. بن (آلمان)
شهر بن از اتمام جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان پایتخت آلمان غربی محسوب می‌شد، اما در کنار این موضوع، در سال آینده ۲۵۰امین زادروز موسیقی‌دان بزرگ آلمانی بتهوون است؛ از این رو گردشگران می‌توانند در سال ۲۰۲۰ در شهر بن آلمان کنسرت ارکسترهای مشهور جهان را مشاهده کنند.

۶. لاپاز (بولیوی)
شهر لاپاز به عنوان پایتخت اداری بولیوی محسوب می‌شود که از بزرگترین سیستم حمل‌ونقل کابلی برخوردار است. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری این شهر می‌توان به معماری نوآورانه رنگارنگ، جشن‌ها و کارناوال‌های مختلف در کنار انواع مختلف رستوران‌ها اشاره کرد. در این شهر شاهد احیای فرهنگ بومیان بولیوی نیز خواهید بود.

۷. کوچی (هند)
در جنوب هند شهری به نام کوچی قرار دارد که به دلیل ساحل زیبای مالابار بسیار معروف است. از شهر کوچی کشور هند می‌توان به عنوان نمونه‌های برتر در بهره‌مندی از انرژی تجدیدپذیر به جای استفاده از انرژی فسیلی نام برد. همچنین این شهر دارای نخستین فرودگاه خورشیدی است. از سایر جاذبه‌های این شهر می‌توان به اقامتگاه‌های خانگی دوستانه، رستوران‌های بوفه و هنرهای خیابانی اشاره کرد.

۸.ونکوور (کانادا)
شهر ونکوور کانادا به دلیل قرارگیری در میان آب‌های اقیانوس آرام و کوهستان‌های جنگلی از طبیعت شگفت‌انگیز و زیبایی برخوردار است و به همین دلیل یکی از بهترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) اشاره کرد که این امکان برای گردشگران فراهم شده است تا با سفر به شهر ونکوور در سواحل طولانی آن پیاده‌روی کرده و از مشاهده مناظر طبیعی لذت ببرند. از سال ۲۰۱۰ در این شهر حدود ۱۰۲ هزار اصله درخت کاشته شده است که حالا با گذشت ۱۰ سال مناظر زیبا را وجود آورده‌اند که مشاهده آنها بدون شک شما را به وجد خواهد آورد.

۹. دبی (امارات)
دبی به عنوان بزرگ‌ترین شهر کشور امارات در جایگاه نهم لیست بهترین شهرهای جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۰ قرار دارد. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی می‌توان به برج‌های بسیار بلند، هتل‌های بزرگ و مراکز تفریحی و رستوران‌های بین‌المللی اشاره کرد. علاوه بر این موارد، برگزاری نمایشگاه‌های اکسپو ۲۰۲۰ در این شهر می‌تواند نگاه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. گفتنی است رویداد اکسپو هر ۵ سال در یکی از کشورهای جهان برگزار شده و در آن دستاوردهای علمی، اقتصادی، فناوری و فرهنگی دنیا به معرض نمایش عموم گذاشته می‌شوند.

۱۰ دنور (آمریکا)
در آخرین شهر از این لیست به شهر دنور آمریکا می‌رسیم که به عنوان مرکز ایالت کلرادو در دامنه کوه‌های راکی واقع شده است. بهترین غذاها و رستوران‌ها در این شهر وجود دارد و این شهر پرانرژی بدون شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. گردشگرانی که قصد سفر به دنور را دارند، باید بدانند بازدید از موزه هنرهای معاصر این شهر که به ساختمانی با معماری اولسون کاندیگ انتقال پیدا کرده است را از دست ندهند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!