بهداشت و ایمنی در مالزی

توریست مالزی – هزینه های درمانی در مالزی بالا بوده و مشکلات خاص خود را دارد. با پیشگیری و رعایت ایمنی می توان ابتلاء به بیماری و هزینه های...
توریست مالزی – هزینه های درمانی در مالزی بالا بوده و مشکلات خاص خود را دارد. با پیشگیری و رعایت ایمنی می توان ابتلاء به بیماری و هزینه های درمانی را کاهش داد.

از دست رفتن آب بدن و آفتاب سوختگی
در این کشور، تابش آفتاب در کل سال شدید است. باید دائماً توجه کافی در برابر آفتاب سوختگی به عمل آید. از دست رفتن آب و نمک بدن از طریق تبخیر دو مشکل شایع برای مسافرانی است که خود را برای این شرایط آماده نکرده باشند. مقدار زیادی مایعات بنوشید و میزان نمک از دست رفته را جبران کنید. اطمینان حاصل کنید که لباس مناسب برای آب و هوای گرم و مرطوب در اختیار دارید.

پشه
به علت آب و هوای دائماً مرطوب، پشه در تمام طول سال وجود دارد. سه بیماری مهمی که توسط پشه منتقل می‌شوند عبارتند از مالاریا، تب دنگی و تب آنسفالیت B ژاپنی. برای دفع پشه، ساس و سایر بندپیایان، یک ماده دفع حشرات حاوی DEET را به پوست و لباس خود بزنید.
خطر مالاریا برای اکثر گردشگرانی که از شبه جزیره مالزی بازدید می‌کنند، بسیار اندک است. این خطر در کوآلالامپور، پنانگ و سایر شهرهای بزرگ ناچیز است. اما در شرق مالزی، خطر مالاریا در تمام سال وجود دارد. حتی در این مناطق نیز، این خطر عمدتاً در مناطق ساحلی کمتر بوده و بیشتر در مناطق مرزی وجود دارد. به طور کلی برای کسانی که از صباح یا ساراواک دیدن می‌کنند، اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

تب زرد
خطر تب زرد در مالزی وجود ندارد. اگر از کشورهای آمریکای جنوبی یا کشورهای جنوب صحرای آفریقا به این کشور وارد می‌شوید، ارائه گواهی واکسیناسیون در برابر تب زرد برای شما الزامی است.

غذا
اطمینان حاصل کنید که غذا و آب آشامیدنی شما سالم است. نسبت به استفاده از غذای دستفروشان احتیاط کنید. تنها از آب بطری یا جوشیده شده، یا نوشیدنی‌های گازدار به صورت قوطی یا بطری استفاده نمایید. در صورت امکان از نوشیدن آب از شیرهای آب، فواره‌ها و قطعات یخ خودداری کنید. اگر بطری آب در دسترس نیست، با خود قرص‌های ید و صافی آب آشامیدنی جهت تصفیه آب به همراه داشته باشید. همچنین دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. جهت احتیاط بیشتر، با خود داروی ضد اسهال و آنتی بیوتیک توصیه شده توسط پزشکتان را جهت خوددرمانی اسهال متوسط تا شدید به همراه داشته باشید.

واکسیناسیون
واکسن‌های توصیه شده: فلج اطفال (تقویتی دوران کودکی)، کزاز (تقویتی دوران کودکی)، تیفوئید (بیماری های منتقله از راه غذا و آب)، هپاتیت A (بیماری های منتقله از راه غذا و آب).
همچنین در مورد کسانی که در مناطق بیرون از شهرها و روستاها حرکت می‌کنند، واکسن هپاتیت B، هاری، آنسفالیت B ژاپنی، سل و مننژیت توصیه می‌شود. برای کسانی که از صباح و ساراواک دیدن می‌کنند، اقدامات پیشگیری از مالاریا اکیداً توصیه می‌شود.

منبع: وزارت توریسم مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!