بوکیت بینتانگ؛ قلب تپنده کوالالامپور

اگر خیابانی در کوالالامپور وجود داشته باشد که تجسمی از قلب تپنده شهر باشد، خیابان Bukit Bintang خواهد بود.
توریست مالزی – اگر خیابانی در کوالالامپور وجود داشته باشد که تجسمی از قلب تپنده شهر باشد، خیابان Bukit Bintangخواهد بود. دیر یا زود، اکثر توریست ها خود را در این شاهراه پر جنب و جوش و متنوع پیدا می کنند.

به احتمال زیاد هیچ خیابانی مانند بوکیت بینتانگ در مالزی با چنین تنوع و گوناگونی نیست، واقع در مرکز کوالالامپور در ناحیه ای که مثلث طلایی نامیده می شود (این منطقه به علت املاک و مستقلات با ارزش به این نام نامیده می شود. البته این نام این روزها خیلی هم استفاده نمی شود). در حالی که بوکیت بینتانگ از خیابان تون رزاق آغاز می شود و به طول تقریبی سه کیلومتر تا خیابان پودو گسترش می یابد اغلب بازدیدکنندگان بیشتر منطقه مرکزی متمرکز در اطراف پاویلیون و چهارراه سلطان اسماعیل را تجربه می کنند.

بوکیت بینتانگ توسط خیابان سلطان اسماعیل که در سمت شرقی آن قرار دارد و تحت سلطه ی فروشگاه ها و چندین هتل پنج ستاره است، به دو قسمت تقسیم می شود که سمت غربی به طور چشمگیری متفاوت است وگویی متعلق به کشور دیگری است!

وقتی از کنار فروشگاه بزرگ Lot 10و تلویزیون مکعب رو به روی آن بگذرید و به سمت غرب بروید، می بینید که ده ها مرکز ماساژ و Spaبا کارکنان مشتاق و مصر کنار خیابان ردیف شده اند. آن قدر زیاد که شاید شما از خودتان بپرسید که آیا ممکن است این همه آدم خواستار ماساژ و Spaوجود داشته باشد و آیا همه این ها قانونی و بدون کلاهبرداری هستند؟! به هر حال نگاه کردن این آدم ها که ضمن مشغول بودن به زندگی روزمره شان، تند تند و با پچ پچ سعی در اغوا کردن رهگذران دارند، دیدنی و جالب است.

علاوه بر خدمات ماساژ در این طرف خیابان سلطان اسماعیل، اقامتگاه های ارزان قیمت، به استثنای قدیمی ترین هتل های بین المللی کوالالامپور، ایالت فدرال، رویال بینتانگ و همچنین صرافی های با نرخ های مناسب وجود دارند که به طور قطع جای مناسبی برای تبدیل ارز و خرید در مراکز خرید اطراف هستند. البته به شرطی که مراقب جیب برهای خیابانی و موتور سوار باشید.

بوکیت به زبان مالایی به معنای «تپه» و بینتانگ به معنای »ستاره» است. البته تصور این که این منطقه از کوالالامپور بر فراز تپه باشد، کمی سخت است. اگر به جای کلمه تچه از سربالایی یا شیب استفاده کنیم، شاید عبارت مناسب تری باشد، چرا که وقتی از سمت پاویلیون به تقاطع اصلی سلطان اسماعیل پیاده روی می کنید، عرق تان در می آید.

میراث

بوکیت بینتانگ نمونه ای از مرکز شهر نقاط شهری مالزی و حتی منطقه شهری دیگر کشورهای آسیای شرقی است. منطقه ای که چند دهه از عمرش سپری شده است و در این مدت زمان کوتاه اتفاقات بسیاری در آن افتاده که اگر نمی افتاد، همه چیز خراب می شد و روند زندگی را تغییر می داد.

در نگاه اول این گونه به نظر می رسد که نوستالژی خاصی در این خیابان وجود ندارد و عمده بنای تاریخی آن برج وانگ سونگای ۳۵ ساله و محصور شده در بین چندین برج سر به فلک کشیده، تقریبا تنها مکان میراثی این منطقه است ولی قدیمی ترین مدرسه ی کوالالامپور که در جای پاویلیون امروزی بوده در سال ۱۸۹۳ در حومه ی بریکفیلدز به عنوان مدرسه ی دخترانه ی چینی افتتاح شده بود، در سال ۱۹۳۰ به بوکیت بینتانگ نقل مکان کرد و تا سال ۲۰۰۰ آنجا ماند. در همان سال آن را بدون هیچ تشریفات خاصی برای استفاده از املاک تجاری و مسکونی اش که در حال حاضر تبدبل به مراکز خرید، فروشگاه هاپر زرق و برق شده، تخریب کردند. مدرسه پس از آن تغییر نام داد و به چراس در حومه ی شهر منتقل شد. از جمله شخصیت های معروف رشد یافته در این مدرسه می توان داتو یاسمین یوسُف (هنرپیشه رادیویی) و فُنگ فونگ می (روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر) را برشمرد.

پاتوق های خرید

خرید کردن یک مولفه مهم در گذران تعطیلات مردم است و آن هایی که به بوکیت بینتانگ می روند، ناامید باز نخواهند گشت. در حالی که چندین قطب خرید در شهر وجود دارد، به طور حتم بوکیت بینتانگ توجه بسیاری از خرید کنندگان را به خود جلب می کند.

مراکز خرید شامل پاویلیون، استارهیل گالری، لات ۱۰، فارنهایت ۸۸، لویت پلازا و سونگای وانگ پلازا، لالاپورت، تایمزاسکویر در این منطقه قرار دارند.تقریبا هر آن چه بخواهید را می توایند در این مراکز خرید پیدا کنید از مهمترین و سرشناس ترین برند ها دنیا تا آخرین مد طراحان مطرح جهان!

مرکز خرید پاویلیون لیست بلند بالایی از برندها و مارک های معروف دنیا چون هاروی نورمن، مرکاتو، پادینی، پارکسون، تنگز و همچنین A/X، آرمونی، بربری، گوچی، بولگاری، کووچ، دی کی اند وای، اسپریت، هرمز و حتی نمایشگاه های اتومبیل جگوار و بنتلی را را در خود جای داده است. مقابل در اصلی مرکز خرید نیز نان و شیرینی پزی مالزیایی الهام گرفته از مدل ژاپنی آن، لوف جای قرار دارد.

طرف دیگر خیابان، گل سرسبد فروشگاه ها یعنی لوییس ویتان قرار دارد که کنار آن گالری استارهیل با برندهای لوکس واقع شده است که البته در ارائه برندهای معروف ساعت پیشرو و پیشتاز است. کمی بالاتر در همان دست خیابان فارنهایت ۸۸، برندهایی را که بیشتر به مذاق و استایل جوانان خوش می آید، ارائه می دهد. لات ۱۰ نیز با فروشگاه ژاپنی ایستان و همچنین فروشگاه اچ اند ام، خودنمایی می کند. در طرف دیگر خیابان، سمت ماساژورهای بوکیت بینتانگ، فروشگاه متروجایا و ساختمان  سونگای وانگ که بیشتر مورد توجه و مطلوب افراد محلی است برای چونه زدن و گرفتن تخفیف، قرار دارند. درست پشت آن ساختمان لویت، مرکز کامپیوتر، موبایل و تکنولوژی قرار دارد.

یکی از بهترین دید های این خیابان از روی پشت بام لات ۱۰ است که همچنین محیطی مناسب برای نایت کلاب، رستوران و بار می باشد.

غذا و خوراک

خوردن یک تفریح ​​و سرگرمی ملی است و هیچ کس از خیابان Bukit Bintang گرسنه نخواهد رفت. یکی از بزرگترین دارایی های غذا خوری در مالزی یک کاسه نودل است که در خیابان ها می توان آن را با چند رینگیت بدست آورد و این در حالی که برای کسانی هم که دوست دارند در رستوران های شیک مانند Shookغذا بخوردند و غدایشان همراه با بطری های شراب محصول Château Mouton Rothschild باشد، انتخاب های خوبی وجود دارد.

Shookرستورانی است در استارهیل گالری که بزرگترین مجموعه از شراب های ذکرشده در بالا را از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۷ داراست و همچنین ۱۹۸۲ که مورد علاقه ی و منتخب آنهاست.

همه هتل ها نیز رستوران دارند و بعضی از آن ها در زمان های خلوت و کم توریست تخفیف های باورنکردنی نیز ارائه می دهند.

برخی از هتل رستورانهای خوب شامل Five Senses، Prego ، Qba Latin Grill & Bar (The Westin KL)، Shanghai la (JW Marriott Hotel KL) Ching-Yuen و (Mandarin Palace (Federal Hotel هستند.

یکی از بزرگترین مجموعه رستوران ها در طبقه ی پنجم استارهیل گالری هستند که در آن برخی از ۲۰ رستوران و بارهای پیشرو و معروف وجود دارند. این رستوران ها عبارتند از ملیت های مختلف از سبک های ناهار خوری از جمله: آنگوس (کوره)، Enak. KL(مالایی)، جیک (استیک)، -WonRoryo(کره ای)، Sentidos(مکزیکی) و ادویه از هند هستند. همچنین مجموعه ای از رستوران های خاور میانه بین هتل گرند میلینیوم و تقاطع خیابان سلطان اسماعیل وجود دارد.

در بسیاری از زمان ها فروشندگان دوره گرد با پهن کردن بساطشان در کنار خیابان آن را شبیه مغازه می کنند. آن ها به طور معمول ساعت های به اصطلاح «اصل» برند های مختلف را با تخفیف بالایی به حراج می گذارند. شما برای خرید از این فروشندگان باید بسیار سریع عمل کنید چرا که آنان به محض ظاهر شدن ماموران دولتی ناپدید می شوند.

دسترسی

برای اون دسته که ماشین دارند به استثنای آخر هفته ها که به دلیل حجم بالای بازدیدکنندگان یافتن پارکینگ کمی سخت است، در دیگر اوقات همیشه جای پارک در پارکینگ های مراکز خرید و هتل های اطراف وجود دارد که اگرچه کمی گران هستند.

حمل ونقل عمومی با مونوریل ایستگاه های بوکیت بینتانگ و ایمبی بسیار خوب و راحت است. همجنین ایستگاه MRT از سونگای بولو تا کجنگ در این منطقه قرار دارد.  با این حال تعداد فراوانی تاکسی نیز در راستای خیابان پارک کرده اند. ولی مسافران اغلب باید انتظار داشته باشند که تاکسی مترشان به صورت خودخواسته ها خراب است و آن ها ترجیح می دهند کرایه شان را پیشنهاد کنند که باید بر سر آن چونه زد و تخفیف گرفتن و اغلب هم به نفع مسافران تمام نمی شود. بهتر است مسافران بدانند که تاکسی های هتل ها و آن هایی که در حرکت ند انتخاب های بهتری هستند.

همچنین برای علاقه مندان به پیاده روی، پل هوایی سرپوشیده مجهز به کولر که از پشت پاویلیون آغاز می شود و تا مرکز کوالالامپور ادامه می یابد و بعد از راه زیرزمینی به برج های دوقلوی پتروناس متصل می شود. این پل هوایی متبوع، سریع ترین مسیر (۱۵ دقیقه پیاده روی) برای اتصال مقصدهای توریستی مرکز شهر در طول ساعات پرترافیک و شلوغ است.

bukit_bintangbukit bintang22bukit bintang5

 

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!