تاثیر شگفت انگیز آب در لاغری و کاهش وزن

توریست مالزی – مطالعات نشان می‌دهد نوشیدن آب به سوزاندن کالری و چربی اضافی بدن کمک بسزایی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوشیدن آب آشامیدنی برای مدت طولانی،...
توریست مالزی – مطالعات نشان می‌دهد نوشیدن آب به سوزاندن کالری و چربی اضافی بدن کمک بسزایی می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوشیدن آب آشامیدنی برای مدت طولانی، برای کاهش وزن مفید است؛ در واقع حدود ۳۰ تا ۵۹ درصد از بزرگسالانی که قصد لاغر شدن دارند، مصرف آب خود را افزایش می‌دهند و مطالعات بسیاری بین نوشیدن آب بیشتر و از دست دادن وزن ارتباط برقرار کرده‌اند.

نوشیدن آب به سوزاندن کالری کمک می‌کند
مصرف ۰/۵ لیتر آب آشامیدنی به افزایش مقدار کالری که باید بسوزد، کمک می‌کند، در بزرگسالان مصرف کالری در عرض ۱۰ دقیقه بعد از نوشیدن ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش یافته می‌یابد.
همچنین در یک مطالعه دیگر در مورد کودکان دچار اضافه وزن و چاقی بعد از نوشیدن آب سرد ۲۵ درصد میزان سوختن کالری افزایش یافت.
مطالعه روی زنان دارای اضافه وزن در یک دوره ۱۲ ماهه اثرات افزایش مصرف آب را به میزان بیش از یک لیتر در روز بررسی کرد و آنها دریافتند که طی این دوره، وزن اضافی ۲ کیلوگرم (۴/۴ پوند) کاهش یافت؛ از آنجا که این زنان هیچگونه تغییری در شیوه زندگی به جز نوشیدن آب نداشتند، این نتایج بسیار چشمگیر است.
علاوه بر این، تمام مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن ۰/۵ لیتر (۱۷ اونس) آب باعث سوختن ۲۳ کالری اضافی می‌شود و در طول سال این میزان تقریبا ۱۷ هزار کالری یا بیش از ۲ کیلوگرم چربی را می‌سوزاند.
در چندین مطالعه دیگر افرادی که اضافه وزن داشتند، یک و نیم لیتر (۳۴ تا ۵۰ اونس) آب در روز برای چند هفته مصرف کردند؛ آنها کاهش قابل توجهی در وزن، شاخص توده بدن (BMI)، دور کمر و چربی بدن را مشاهده کردند.
این نتایج با آب سرد نتایج چشمگیری دارد چراکه وقتی آب سرد می‌نوشید، بدن شما از کالری اضافی برای گرم کردن آب تا دمای بدن استفاده می‌کند.

کاهش اشتها با نوشیدن آب قبل از غذا
بعضی از مردم معتقدند که که آب آشامیدنی قبل از غذا اشتها را کاهش می‌دهد هرچند این موضوع واقعیت دارد اما این موضوع تقریبا به طور انحصاری در میان سالمندان موثر است و مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب قبل از هر وعده غذا، در طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای بیش از ۲ کیلوگرم کاهش وزن به دنبال داشته باشد.
در مطالعه‌ای دیگر، شرکت کنندگان دارای اضافه وزن و میانسال که قبل از مصرف هر وعده غذایی آب نوشیده بودند نسبت به سایرین با کاهش ۴۴ درصدی وزن مواجه شدند؛ مطالعه دیگری هم نشان داد که آب آشامیدنی قبل از صبحانه، میزان مصرف کالری به دست آمده در طول مصرف غذا را ۱۳ درصد کاهش می‌دهد.
هرچند این روش برای افراد میانسال و سالخوردگی بسیار مفید است اما مطالعات روی افراد جوان نشان داده است که کاهش قابل توجهی در مصرف کالری با نوشیدن آب قبل از غذا وجود ندارد.

روزانه چقدر آب بخورید؟
بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند که در روز حدود ۲ لیتر آب شرب مصرف شود؛ با این حال، این عدد کاملا تصادفی است چراکه بسیاری از خوراکی‌ها، به طور کامل نیاز فرد به آب را تامین می‌کنند؛ به عنوان مثال، افرادی که مقدار زیادی عرق یا ورزش می‌کنند، ممکن است بیشتر از دیگران به آب نیاز داشته باشند علاوه بر آن افراد مسن‌ و مادران شیرده نیز نیاز بیشتری نسبت به مصرف آب دارند.
به یاد داشته باشید که از بسیاری از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مانند قهوه، چای، گوشت، ماهی، شیر و به ویژه میوه‌ها و سبزیجات بخشی از نیاز بدن به آب را تامین می‌کنند.
به عنوان یک قاعده خوب، همیشه زمانی که تشنه هستید، به اندازه کافی آب بنوشید؛ اگر احساس سردرد یا ناراحتی کردید یا به طور مداوم دچار عدم تمرکز و گرسنگی می‌شوید، نوشیدن آب به رفع این مشکلات کمک می‌کند البته به طور کلی وطبق مطالعات، نوشیدن ۱ تا ۲ لیتر آب در روز برای کاهش وزن مفید است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده + هشت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!