جزیره ماتاکینگ (Mataking Island) جزیره ای لوکس و زیبا

توریست مالزی – جزیره ماتاکینگ مالزی جزیره ای کوچک و زیبا، با امکانات غواصی و هتلی مجلل و لوکس، تمام آن چیزی که برای یک تعطیلات به یاد ماندنی...
توریست مالزی – جزیره ماتاکینگ مالزی جزیره ای کوچک و زیبا، با امکانات غواصی و هتلی مجلل و لوکس، تمام آن چیزی که برای یک تعطیلات به یاد ماندنی در مالزی احتیاج دارید!

جزیره ماتاکینگ، خود از دو جزیره مجزا تشکیل شده است، جزیره بزرگتر Matar Besar و کوچکتر Matching Kecil نام دارد. جزیره ماتاکینگ در جنوب شرقی صباح، نزدیک مرز فیلیپین واقع شده اند. این جزیره زیبا، مقصدی محبوب برای ماه عسل زوج های جوان نیز می باشند (حتی می توانید عروسی خود را در این جزیره برگزار کنید). برای برگزاری مراسم عروسی در این جزیره باید از قبل با مسئولین مربوطه هماهنگ نموده و مراتب لازم را مهیا نمایید. بدیهی است که برگزاری جشن عروسی در این جزیره زیبا، بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود.

تنها اقامتگاه تفریحی این جزیره در ماتاکینگ بسار، واقع شده است. می توانید حدود یک ساعت در کل جزیره قدم بزنید. ابعاد این جزیره تنها ۱/۵ کیلومتر در ۳ کیلومتر است. در طول جزر و مد کم، حتی می توانید از جزیره بزرگ به سمت جزیره کوچک قدم بزنید. کل این جزیره توسط صخره هایی عظیم و زیبا احاطه شده است و در اعماق آب های آن می توانید به راحتی یک غواصی سرگرم کننده انجام دهید.

از ماه مه تا آگوست، شما ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که لاک پشت های سبز و لاک پشت های کسبیل را در حال تخم گذاری در سواحل ببینید. یک مدرسه غواصی نیز در این مکان وجود دارد که در مکان های بی نظیری در منطقه، به طور عمده در اطراف خود ماتاکینگ و در جزیره مجاور مانند پاندانان، بوهایان، بوهای دولانگ، کلاپوان، تیمبا-تیمبا و پوم پوم، تور های غواصی به یاد ماندنی را در تور مالزی ارائه می دهد.

غواصی در جزیره ماتاکینگ
علاقه مندان به شیرجه رفتن و غواصی در جزیره ماتاکینگ مالزی اوقات بسیار خوشایند و دلپذیری را تجربه خواهند نمود، زیرا بیش از ۳۰ سایت شیرجه و غواصی در این منطقه وجود دارد. شرایط غواصی در ماتاکینگ مالزی معمولاً عالی است، دید خوبی دارد و تقریباً در طول غواصی، جریان آبی پرفشاری که ایجاد مشکل کند، وجود ندارد. سایت های شیرجه و غواصی مشهور مالزی در حوزه جزیره ماتاکینگ عبارتند از Frog Fish Farm، Sweet Lips Rock، Stingray City، Shipwreck Post، Turtle Playground، Eye Candy و بسیاری موارد دیگر. بهترین زمان برای غواصی در اطراف ماتاکینگ از ماه آوریل تا ژوئن است ( با دید بالای ۳۰ متر و تا ۵۰ متر). فصل باران های موسمی حدود ماه های دسامبر و ژانویه است، اما واقعاً در شرایط غواصی پیرامون ماتاکینگ تأثیری ندارد.

اسکان در جزیره ماتاکینگ
در جزیره ماتاکینگ تنها یک اقامتگاه وجود دارد و آن نیز Reef Dive Resort نام دارد. برای اقامت خود در ماتاکینگ آماده پرداخت هزینه های بالا باشید، زیرا Reef Dive Resort یک تفریحگاه بسیار مجلل و لوکس است. قیمت ها برای هر شب از هزار رینگیت مالزی برای هر فرد شروع می شود! البته اگر بخواهید روزهای بیشتری در جزیره ماتاکینگ بمانید، اقامت شما ارزانتر می شود. امکانات اضافی این هتل زیبا و مجلل شامل سرویس فرودگاه، سفر جاده ای به سمپورنا، قایق سواری در اطراف جزیره و تمام وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام می باشد. تجهیزات غواصی نیز به قیمت ۳۰ رینگیت در روز، از طریق این هتل در دسترس است. البته بیشتر مسافران به دلیل امکانات غواصی متنوع، از این جزیره فوق العاده بازدید می کنند. آن ها تور های مختلف غواصی این جزیره را انتخاب می کنند که قیمت آن ها از شبی ۱۴۰۰ رینگیت آغاز می شود. این بسته شامل ۳ شیرجه غواصی در روز در بسیاری از مکان های شگفت انگیز اطراف جزیره قرار دارند که مسافرین تور لحظه آخری مالزی با قایق هایی به محل غواصی حمل شده و از آن جا به کمک راهنمایان درون آب اقیانوس زیبا شیرجه می زنند.

چگونه به جزیره ماتاکینگ برسیم؟
برای رسیدن به جزیره ماتاکینگ ابتدا باید پرواز خود را به سمت شهر ساحلی تاوو انجام دهید. پروازهای روزانه توسط هواپیمایی مالزی و ایرآسیا از کوالالامپور (و کوتا کینابالو) به تاوو انجام می شود. از فرودگاه Tawau می توانید با تاکسی ( به قیمت حدود ۱۰۰ رینگیت) یا اتوبوس و مینی بوس به دهکده ساحلی Semporna بروید. در بندر سمپورنا، قایق هایی به جزایر گرمسیری همسایه عزیمت می کنند (مانند مابل، سیپادان، کاپالایی و سیبوان). حرکت این قایق ها به ماتاکینگ حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد. اگر اقامت خود را در هتل Reef Dive Resort ماتاکینگ انجام دهید، امکانات حمل و نقل شما شامل یک سرویس فرودگاهی توسط رانندگان هتل و سفر از فرودگاه Tawau به ماتاکینگ (از طریق سمپورنا، شامل قایق سواری) است.






منبع: توریاب

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!