جزیره پرهنتیان مالزی جزیره ای از جنگل و ماسه و آفتاب

توریست مالزی – جزیره پرهنتتیان یکی از بکرترین و زیباترین تفرجگاه های جهان است این جزیره یکی از مناطق محبوب در میان گردشگران می باشد و زیبایی خیره کننده...
توریست مالزی – جزیره پرهنتتیان یکی از بکرترین و زیباترین تفرجگاه های جهان است این جزیره یکی از مناطق محبوب در میان گردشگران می باشد و زیبایی خیره کننده ای را دارد. آبهای نیلگون ساحل های ماسه ای سفید رنگ جنگل های انبوه و سرسبز، غواصی در آبهای شفاف و حمام آفتاب در ساحلی با ماسه سفید تنها بخشی از جاذبه های جزیره پرهنتان مالزی هستند.

جزایر پرهنتیان در نوزده کیلومتری سواحل شمال شرقی مالزی و شصت و چهار کیلومتری جنوب مرزی تایلند واقع شده است. از آنجایی که این جزایر یک نقطه شروع برای معامله گران به بانکوک بود نام پرهنتیان را که به زبان مالایی به معنی نقطه توقف است را برای این جزایر برگزیدند.

جزایر پرهنتیان دارای دو جزیره اصلی می باشد که یکی جزیره پرهنتیان بزرگ و دیگری جزیره پرهنتیان کوچک نام دارد. جزیره پرهنتیان کوچک برای گردشگران به عنوان اقامتگاه ارزان قیمت تر شهرت دارد و به همین دلیل این جزیره پذیرای تعداد گردشگر بیشتری می باشد اما جزیره پرهنتیان بزرگ بیشتر مورد توجه خانواده ها است. تمام این جزایر متعلق به یک پارک دریایی حفاظت شده می باشد و در این مناطق ماهیگیری جمع آوری مرجان دریایی و البته آشغال ریختن ممنوع شود.

همچنین با توجه به باران های موسمی شرقی فصول گردشگری در پرهنتیان به طور موثر بین آغاز ماه مارس تا اواخر ماه اکتبر ( از اسفند تا آخر مهر ماه ) محدود شده است. خارج از این دوره دریا می تواند بسیار خشن و اندکی متلاطم، آسمان پوشیده از ابر و با جریان شدید باشد و در این صورت از این دوره شنا برای مسافران بسیار خطرناک خواهد بود و توصیه می شود که در این مدت به این منطقه سفر ننمایید.

به گزارش سفر باتو ، می توانند از فعالیت های گردشگری محبوب از جمله غواصی، شنا، کمپینگ، قایقرانی، ماهیگیری، کوه پیمایی و راهپیمایی در جنگل سواری با قایق های موزی شکل نیز استفاده نمایید. آب و هوای گرمسیری سراسر پرهنتیان به رنگ فیروزه ای روشن است. دمای جزیره به طور متوسط نزدیک سی درجه سانتی گراد می باشد.

گردشگری در پرهنتیان بزرگ به دلیل دارا بودن استراحت گاه های مختلف و امکانات غواصی در حال افزایش است. پس از آموزش کوتاه شما می توانید در آب های این جزیره غواصی نمایید و از طبیعت زیبا و جانداران گوناگون زیر آبهای این جزیره دیدن نمایند. در این جزیره از گونه های زیادی مانند لاک پشت های دریایی، دلقک ماهی ها، هشت پا، مار آبی الکتریکی و کوسه سفید و کوسه نوک سیاه وجود دارد.

این جزایر به دلیل داشتن صخره های دریایی بسیار جالب و آبهای زلال و روشن از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است در این جزیره ها شما شاهد انواع مرجان ها کوسه ماهی های کوچک و صخره ماهی ها هم خواهید بود. چرا که این جزیره در خود صخره های دریایی و آب روشن و کریستالی دارد. هرچند با وجود این ها مردم عمدتا برای استراحت و لذت بردن از سواحل آن به این منطقه سفر می کنند نه به خاطر طبیعت زیبا.

هزینه های اقامت در این ساحل گران نیست. جالب است بدانید که تعداد اندکی هتل در این جزیره وجود دارد هزینه ماندن در هتل ها مقداری گرانتر از اجاره اتاق است. در جزایر پرهنتیان نگران خودرو و خوراک خود نباشید قیمت غذا در این منطقه بسیار ارزان است و انواع غذاهای محلی و خارجی را در این جزیره می توانید پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که اگر برای صرف غذا به رستوران های گرانقیمت بروید هزینه خورد و خوراک شما بسیار گران می شود.

درباره خودرو هم نگران نباشید. در این جزایر هیچ گونه جاده ای وجود ندارد در عوض مسیرهای پیاده روی فوق العاده ای در اینجا وجود دارد برای مسیر های طولانی و خسته کننده می توانید به جای پیاده روی از ماشین های آبی استفاده کنید که شکل اصلی حمل و نقل در این جزیره به این صورت می باشد.

البته توصیه ای هم برای کسانی که می خواهند هزینه های سفرشان را پایین بیاورند و در هزینه ها صرفه جویی نمایند این است که در اطراف سایت های غواصی خرید نمایند به خاطر این که تفریح غواصی بسیار مورد توجه مسافران می باشد و این سایت ها بسیار شلوغ و پرجمعیت است و به همین خاطر اجناس در فروشگاه های این منطقه ارزانتر از جاهای دیگر است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هشت + 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!