«جف بزوس» جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را به «بیل گیتس» واگذار می کند

توریست مالزی – مدتی است که جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون و کارآفرین سرشناس حوزه فناوری به عنوان ثروتمندترین مرد جهان رسیده است. این عنوان پیش از این، در...
توریست مالزی – مدتی است که جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون و کارآفرین سرشناس حوزه فناوری به عنوان ثروتمندترین مرد جهان رسیده است. این عنوان پیش از این، در اختیار بیل گیتس، دیگر چهره سرشناس دنیای فناوری بود و بعید به نظر نمی رسد بار دیگر به بیل گیتس برسد.
به گزارش انتخاب، قیمت هر سهم آمازون در معاملات پنج شنبه در نیویورک روندی رو به افت را تجربه کرد. اگر قیمت سهم آمازون باز هم کاهش پیدا کند، ارزش سهام بزوس به حدود ۹۶ میلیارد دلار آمریکا می رسد و ارزش خالص ثروت او نیز به حدود ۱۰۵ میلیارد دلار می رسد.

بر این اساس اگر زیان سهام آمازون تا پایان امروز باقی بماند ، بزوس از نظر شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به گیتس واگذار خواهد کرد. اما اگر واقعا عنوان جف بزوس از ثروتمندترین فرد جهان سقوط کند، احتمال دارد افت سهام آمازون نیز در سایه این خبر تشدید شود.

بزوس صاحب ۵۷،۶۵۷،۳۶۲ سهام آمازون است. بنابراین ، اگر هر سهم مطابق معاملات قبل از بازار روز جمعه به ارزش ۱.۶۷۱.۵۶ دلار آمریکا باشد ، این به سهام آمازون بزوس ارزشی نزدیک به ۹۶ میلیارد دلار آمریکا می دهد.قبل از سقوط قیمت سهام آمازون در روز پنجشنبه ، سهام بزوس حدود ۱۰۲ میلیارد دلار ارزش داشت که نشان می دهد ارزش خالص کلی سهام بزوس حدود ۶ میلیارد دلار آمریکا کاهش یافته است و اگر این روند ادامه دار باشد، بیل گیتس می تواند تاج ثروتمندترین فرد جهان را تا پایان امروز بر سر بگذارد. بزوس از اکتبر سال ۲۰۱۷ تا کنون ثروتمندترین مرد جهان است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!