دانشجوی ایرانی مدال طلای دانشگاه پوترا مالزی را کسب کرد

توریست مالزی – ‘آرش آذرکردار’ دانشجوی ایرانی رشته مهندسی سازه در مقطع کارشناسی با ارائه طرح پژوهشی مهمی موفق به کسب مدال طلای تحقیقات مهندسی سال ۲۰۱۸ دانشگاه دولتی...
توریست مالزی – ‘آرش آذرکردار’ دانشجوی ایرانی رشته مهندسی سازه در مقطع کارشناسی با ارائه طرح پژوهشی مهمی موفق به کسب مدال طلای تحقیقات مهندسی سال ۲۰۱۸ دانشگاه دولتی پوترای مالزی شد.

به گزارش ایرنا، این دانشجو که در سال آخر مrxu کارشناسی دانشگاه یو پی ام تحصیل می کند، با ارائه تحقیقی به نام ‘ارزیابی‌ و بررسی چسبندگی انواع بتن های فایبری با کامپوزیت کربن فایبر پلاستیک’ با هم اندیشی استاد راهنما خود توانست به این مقام دست پیدا کند. وی در تلاش برای جایگزینی میلگردهای فولادی استفاده شده برای افزایش مقاومت بتن مصلح به استفاده از کامپوزیت های فایبری(CFRP) دست یافت. حوزه اصلی این تحقیقات در مورد چسبندگی بین میلگردهای فایبری و بتن نرمال و الیافی فراتوانمند است.
‌دکتر فرزاد حجازی رییس بخش نوآوری و اختراعات دانشکده مهندسی دانشگاه پوترا مالزی و استاد راهنمای دانشجوی ایرانی در این پروژه تحقیقاتی در مورد کارایی این پروژه به ایرنا گفت: این پژوهش در مورد نوع جدید بتن فایبری با مقاومت بالا بود که در ساخت ساختمان های بلند، برج های مخابراتی و پل ها کاربرد دارند و موجب افزایش کارایی، مقاومت در برابر بارهای لرزه ای و مقاومت بالا در مقابل شرایط جوی را دارند.
وی افزود: نتایج این پروژه تحقیقاتی برای ایران نیز مفید است زیرا بنا به شرایط آب و هوایی کشور، این نوع بتن توانایی کاربری بسیاری را دارد زیرا موجب افزایش عمر مفید ساختمان ها و افزایش مقاومت سازه ها مخصوصا در مقابل بار لرزه ای و نیروی زلزله می شود.
دانشگاه پوترای مالزی در سال جاری میلادی سه مدال طلا، نقره و برنز برای پروژه های تحقیقاتی داشت که مدال طلای آن به دانشجوی ایرانی تعلق گرفت.


پاسخی ارسال کنید

*

*

شش − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!