درخواست آمریکا از TSMC برای قطع همکاری با هواوی یک جنگ تجاری جدید است

توریست مالزی – درخواست آمریکا از TSMC برای توقف همکاری با غول دنیای مخابرات نشان می‌دهد ایالات متحده هنوز از جنگ با این شرکت کوتاه نیامده است. طبق این...
توریست مالزی – درخواست آمریکا از TSMC برای توقف همکاری با غول دنیای مخابرات نشان می‌دهد ایالات متحده هنوز از جنگ با این شرکت کوتاه نیامده است. طبق این درخواست، تولید تراشه برای هواوی باید متوقف شود.

به گزارش گجت نیوز، به نظر می‌رسد دولت دونالد ترامپ، همه تلاشش را برای چوب کردن لای چرخ هواوی به کار بسته است. جدیدترین اقدام در این زمینه را باید درخواست آمریکا از TSMC برای توقف تولید تراشه برای بزرگترین گوشی‌ساز چینی دانست. اما اهرم فشار آمریکا روی TSMC به عنوان یک شرکت تایوانی چیست؟ شرکت نام برده از تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کند.

اساس و پایه درخواست آمریکا از TSMC
بر اساس قانون جدیدی که دولت آمریکا سال گذشته به تصویب رساند، همه شرکت‌هایی که در زیرساخت یا خطوط تولید خود از تکنولوژی‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، موظف به تحریم هواوی خواهند بود. البته هواوی نیز ساکت نبوده و درخور فعالیت‌های خصمانه آمریکا پاسخ داده است. به عنوان نمونه هواوی اعلام کرد دیگر هرگز از خدمات گوگل استفاده نخواهیم کرد!

هواوی با عرضه جایگزین برای اپلیکیشن های گوگل ، تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند، اما توقف همکاری با TSMC دردسرساز خواهد شد. تراشه‌های سری Kirin که در همه پرچمداران و تعداد زیادی از میان‌رده‌های این شرکت به کار می‌روند، با وجود طراحی توسط خود هواوی، به دست شرکت تایوانی TSMC ساخته می‌شوند. پیدا کردن یک جایگزین برای این سازنده کار راحتی نیست.

اگر قرار باشد همه شرکت‌ها از قانون آمریکا که در بالا به آن اشاره کردیم پیروی کنند، هواوی رسما باید برای مدتی از بازار موبایل خداحافظی کند! هیچ شرکتی حتی در خاک چین وجود ندارد که بدون استفاده از تجهیزات آمریکایی قادر به تولید تراشه برای هواوی باشد. از طرفی ساخت چیپست‌های پیشرفته سری Kirin آن هم در حجم انبوه را نمی‌توان به هر شرکتی سپرد.

البته برخی از اعضای کابینه دولت کنونی ایالات متحده عقیده دارند این درخواست آمریکا از TSMC گرانتر از جنگ‌های تجاری قبلی با چین و هواوی تمام خواهد شد. هواوی تا امروز نشان داده به خوبی قادر به از بین بردن تحریم‌ها است و به معنای واقعی، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند. مستقل شدن از نظر پلتفرم نرم افزاری برای گوشی‌های هوشمند خود و عدم وابستگی به گوگل، که پیشتر وجود داشت، نتیجه فشارهای بی‌امان دونالد ترامپ است.

به دلیلی مشابه، تعدادی از اعضای کابینه دونالد ترامپ عقیده دارند اگرچه در یک بازه زمانی کوتاه خط تولید گوشی‌های هوشمند هواوی در نتیجه قطع همکاری با TSMC متوقف یا کند خواهد شد، اما در آینده‌ای نزدیک نوآوری‌های در اختیار آمریکا را از این انحصار خارج کرده و همه چیز به نفع دولت چین و مخصوصا خود هواوی تمام می‌شود. به عبارتی آن‌ها عقیده دارند هواوی در کوتاه مدت حتی مشکل عدم ساخت تراشه موبایل توسط سایر شرکت‌ها را از بین می‌برد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!