در مورد بیمه تأمین اجتماعی دانشجویی دانشجویان خارج از کشور چه می دانید؟

توریست مالزی – بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی ، از اواسط دی ۹۷، توسط سازمان تأمین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار کلیهٔ دانشجویان مقاطع کارشناسی تا...
توریست مالزی – بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی ، از اواسط دی ۹۷، توسط سازمان تأمین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار کلیهٔ دانشجویان مقاطع کارشناسی تا دکترای دانشگاه‌های دولتی و آزاد قرار گرفته است و دانشجویان می‌توانند با دریافت کد بیمهٔ ۱۰ رقمی از طریق شعب سازمان تأمین اجتماعی در ۳۱ استان کشور، از خدمات بیمهٔ دانشجویی استفاده کنند و طبق ضوابط سازمان، در فرآیند دریافت خدمات بهداشتی، درمانی، از کارافتادگی و بازنشستگی قرار بگیرند.

بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی چیست؟
توجه کنید که یکی از اشتباهات متداول میلیون‌ها دانشجوی عزیزی که در داخل یا خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و با موضوع بیمه دانشجویی مواجه می‌شوند، ماهیت بیمه است؛ آنها تصور می‌کنند که بیمهٔ دانشجویی تأمین اجتماعی، همچون دیگر بیمه‌ها، تنها به موضوعات پزشکی، درمانی، نقص عضو و از این دست مسائل می‌پردازد. درحالی که بیمهٔ دانشجویی تأمین اجتماعی، موضوعی فراتر از بیمه‌نامه‌ای عادی است و خدماتی بیش از یک بیمه‌نامه را در اختیار دانشجویان گرامی قرار می‌دهد.
دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور، باید در زمان اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی، بیمه‌نامهٔ مسافرتی (به مدت تحصیل در کشور مقصد) را ضمیمهٔ مدارک درخواست ویزا از سفارت‌خانه مطبوع کنند تا یکی از شروط دریافت ویزای تحصیلی را رعایت نمایند. دانشجویان داخل کشور نیز توسط ارگان‌ها و سازمان‌های آموزشی و وزارت‌خانه‌های مطبوع (بهداشت و درمان و آموزش عالی و آموزش و پرورش و امثالهم) درطول تحصیل، بیمه می‌شوند، آن هم فقط دربرابر حوادث.
فرق بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی با دیگر بیمه‌نامه‌های موجود در بازار که در اختیار دانشجویان گرامی قرار دارد، این است که بیمهٔ دانشجویی تأمین اجتماعی، هم پاسخگوی هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی بیمه‌پرداز است و هم سابقهٔ بازنشستگی و خدمات بیمه بیکاری را شامل می‌شود، اما خدمات نقص عضو را شامل نمی‌شود.
طبق قانون تأمین اجتماعی، بانوان و آقایان براساس ضوابطی که سازمان اعلام کرده است، درصورتی که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سابقهٔ پرداخت بیمهٔ اجباری/اختیاری خویش‌فرما یا اختیاری مشاغل و صاحبان حرفه را داشته باشند، بازنشسته می‌شوند و مقرری ماهانه دریافت می‌کنند. اکنون، بیش از ۳.۵ میلیون نفر از تأمین اجتماعی مستمری و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند که همگی براساس سابقهٔ بیمه‌پردازی (خود یا سرپرست خانوار) شرایط دریافت این حقوق را داشته‌اند.

بیمه دانشجویی
کلیهٔ اطلاعات مربوط به انواع خدماتی که تأمین اجتماعی در اختیار دانشجویان و خانواده‌های آنان قرار می‌دهد، در سایت: tamin.ir در دسترس است و این سامانه پاسخگوی همهٔ سوالات شما در هر سطحی خواهد بود
بنابراین، اگر شما هم قصد دارید در ۲۵ تا ۳۰ سال آینده بازنشسته شوید و از حقوق و مزایای بازنشستگی و دیگر امکاناتی که قانون در اختیار بیمه‌پرداز قرار می‌دهد، استفاده کنید، از حالا باید بیمه‌پردازی در سازمان تأمین اجتماعی را شروع کنید و پیش از ورود به بازار کار و استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی و پرداخت حق بیمهٔ اجباری یا اختیاری، سابقهٔ بیمه‌پردازی خود را افزایش دهید.
اکنون این فرصت در اختیار دانشجویان قرار گرفته است تا بتوانند پیش از ورود به بازار کار، به‌صورت بیمهٔ خویش‌فرمای اختیاری، حق بیمه‌پرداخت کنند تا سابقهٔ بیمه‌پردازی آنها برای رسیدن به سقف ۲۵ تا ۳۰ سال جهت دریافت بازنشستگی، سریع‌تر آغاز شود. فرض کنید شما ۲۱ سال دارید و سال سوم دانشگاه هستید. ۳۰ سال دیگر، شما ۵۱ ساله خواهید شد و در این سن حقوق بازنشستگی دریافت خواهید کرد.
حال اگر در سن ۲۷ سالگی و پس از گذارندن مقطع کارشناسی ارشد و خدمت سربازی، وارد بازار کار شوید و تازه بخواهید شروع به بیمه‌پردازی کنید، عملا ۶ سال را از دست داده‌اید و در سن ۵۷ سالگی، بازنشسته خواهید شد.
پس درهرحال، برای شما که به‌دنبال بیمه‌پردازی و حقوق بازنشستگی هستید، بهتر است که هرچه زودتر بیمه‌پردازی را آغاز کنید تا زودتر بازنشسته شوید. اکنون برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور هم این فرصت فراهم شده است تا با مراجعه به ادارات و کنسول وزارت امور خارجه در بیش از صد کشور جهان و همچنین کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی، نسبت به آغاز بیمه‌پردازی و دریافت کد بیمه یا ادامهٔ روند بیمه‌پردازی مسکوت‌شدهٔ خود به‌خاطر تحصیل در خارج از کشور، اقدام کنند.
شما می‌توانید از طریق میز خدمت اینترنتی و غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، نسبت به پرداخت غیرحضوری برگ پرداخت حق بیمه دانشجویی اقدام کنید و حتی برای مراجعه به مراکز درمانی موردنظر در استان محل سکونت یا تحصیل خود، نوبت اینترنتی بگیرید. این اطلاعات در سایت tamin.ir در دسترس است.پس بیمهٔ دانشجویی تأمین اجتماعی، تلاشی برای بازنشستگی هرچه سریع‌تر و ذخیرهٔ زمان و همچنین پول شماست، چرا که مبلغ حق بیمهٔ سالانه، طبق قانون وزارت کار و براساس حداقل حقوقی که وزارت کار با هماهنگی نمایندگان کارگری و کارفرمایی در آخر هر سال معین می‌کند، تعیین و پرداخت می‌شود و سال‌به‌سال هم با ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش همراه است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!