دلبری مالزی در برلین

توریست مالزی – آی‌‌تی‌بی برلین (ITB Berlin)، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیا، تا کمتر از ۲ روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد. در نقشه این نمایشگاه بزرگ،...
توریست مالزی – آی‌‌تی‌بی برلین (ITB Berlin)، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیا، تا کمتر از ۲ روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد. در نقشه این نمایشگاه بزرگ، نام ایران در کنار کشورهای عربی ذکر شده و فعالان گردشگری از ۱۸۶ کشور نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
فستیوال سفر و کنوانسیون آی‌تی‌بی از جمله رویدادهای جنبی این نمایشگاه محسوب می‌شوند. مالزی که شریک تجاری نمایشگاه است، در مراسم افتتاحیه به نمایش جذابیت‌های فرهنگی و موسیقایی‌اش می‌پردازد و برای جذب ۳۰ میلیون گردشگر هدف‌گذاری کرده است.
بیش از صد و هفتاد هزار مخاطب و ۱۰ هزار شرکت‌کننده غرفه دار در مساحت ۱۶۰ هزار مترمربعی گرد هم می‌آیند تا نمایشگاه پیشروی گردشگری جهان را خلق کنند. این رویداد به طور رسمی از ۶ مارچ تا دهم برگزار می‌شود. این نمایشگاه از چهارشنبه تا جمعه فقط برای حضور فعالان عرصه گردشگری باز است، ولی در دو روز شنبه و یکشنبه عموم مردم می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.
پیتر آلته مایر (Peter Altmaier) وزیر اقتصاد و انرژی دولت آلمان نمایشگاه آتی‌بی برلین را افتتاح خواهد کرد. افتتاحیه پنجم مارچ با حضور مقامات رسمی آلمان و کشورهای شرکت کننده در حوزه‌های گردشگری و سیاست برگزار می‌شود و مالزی با عنوان شریک تجاری آلمان در برپایی نمایشگاه، با اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری دنیا را افتتاح می‌کند. نوازندگان، اجراکنندگان حرکات موزون سنتی و خوانندگان، حضار در افتتاحیه را به تور گردشگری در کشور جنوب شرق آسیا می‌برند و شعار افتتاحیه هم از این قرار است:رنگ‌های مالزی (Colours of Malaysia). آنها قرار است فرهنگ مالایی، چینی و هندی و اروپایی را از رهگذر هنرشان به مخاطبان نشان دهند.
شعاری که امسال در آی‌تی‌بی خیلی پررنگ می‌بینید این است: «متفاوت سفر کنید». شرکت‌کنندگان در نمایشگاه قرار است آخرین محصولات گردشگری و خدمات متفاوتی را که با محوریت نوآوری و خلاقیت تدارک دیده‌اند، به نمایشگاه بیاورند. مقاصد گردشگری، امکانات اقامتی، حمل و نقل، تولیدات محتوایی و توصیه‌های سفر و استارتاپ‌های گردشگری و اپلیکیشن‌های تازه سفر و توریسم را می‌توانید در این نمایشگاه ببینید.
کمپانی مرسدس بنز دو گزینه ردسرفر (roadsurfer) و گویور (GoEuro) را معرفی می‌کند. علاقه‌مندان عکاسی سفر هم می‌توانند از غرفه‌های نیکون، پاناسونیک، سونی، فوجی فیلم و پولاروید دیدن کنند.
کنوانسیون آی‌‌تی‌بی برلین (ITB Berlin Convention) که بزرگ‌ترین رویداد در نوع خودش محسوب می‌شود هم از چهارشنبه (۶ مارچ) تا شنبه (۹ مارچ) برگزار می‌شود و همه کسانی که به اسم غرفه‌دار و شرکت‌کننده و فعال گردشگری در نمایشگاه حضور دارند، می‌توانند در این کنوانسیون شرکت کنند.
بیشتر از ۱۵۰ سخنران و متخصص سفر در کنفرانس‌ها، ورک‌شاپ‌ها و مسترکلاس‌هایی که در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود، آخرین یافته‌های حوزه سفر و گردشگری را در اختیار مخاطبان قرار می‌‌دهند. با ماجرای وی‌آر (VR) خیلی‌ها به خاطر بازی‌های فوتبال آشنا هستند اما متخصصان بر حضور دستگاه‌های واقعیت مجازی وی‌آر و واقعیت افزوده ای‌آر (AR) در گردشگری هم تاکید دارند و به همین دلیل لابراتوار واقعیت مجازی را هم در این نمایشگاه تدارک دیده اند که شامل تور مجازی هتل‌ها، تور پیاده‌روی ۳۶۰ درجه نیویورک و سفر انیمیشنی کشتی کروز بر روی اقیانوس می‌شود.
منبع: روزنامه اصفهان زیبا

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + بیست =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!