دمای جهنم سفر هوایی خود را کم کنید!

توریست مالزی – سفر هوایی در یک مقیاس بزرگ بسیار راحت و حتی مقرون‌به‌صرفه است چون مسافت‌های بسیار طولانی را می‌توانید در زمان نسبی کمی طی کنید. به‌عنوان‌مثال اگر...
توریست مالزی – سفر هوایی در یک مقیاس بزرگ بسیار راحت و حتی مقرون‌به‌صرفه است چون مسافت‌های بسیار طولانی را می‌توانید در زمان نسبی کمی طی کنید. به‌عنوان‌مثال اگر خوش‌شانس باشید و بلیط هواپیما چارتر ارزانی گیر بیاورید و زمان سفر آن هم زیاد طولانی نباشد، بدانید بسیار خوش‌شانس هستید و کلاهتان را هوا بی‌اندازید؛ اما این فقط یک روی سکه است و همیشه فارغ از اینکه چه مدت زمانی را درون پرواز هستید، پرواز کردن کاری ساده نیست و ممکن است چالش‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشد و اذیت شوید.
اگر از افرادی که زیاد سفر می‌کنند بپرسید، متوجه می‌شوید که سفرهای طولانی و تعداد زیاد در طول یک ماه تا چه اندازه می‌تواند کابوس شما شود.
اگر فردی هستید که فقط یک تور خریداری کرده‌اید و می‌خواهید کم کم چمدانتان را جمع کنید، اگر سفر شما از یک جای دنیا به جای دیگر فقط جنبه‌ی کاری، تحصیلی یا تجاری دارد، اگر یک کوله گرد و جهانگرد هستید که در طول ماه بارها پرواز می‌کنید و یا اگر فقط یک بلیط لحظه آخری وسوسه کننده گیرتان آمده است و می‌خواهید چالشی جدید را تجربه کنید، پای نوشته‌ی ما بنشینید تا نکاتی را به شما بگوییم که حتی اگر مقدار کمی هم شده، به شما آسایشی بدهد. ما اسم این نوشته را جان سالم به در بردن از پرواز می‌نامیم. فرقی ندارد پروازتان طولانی است یا کوتاه، با ما همراه باشید.

انتخاب‌های خوبی داشته باشید!
اینجا خیلی بحث‌ها فلسفی خواهد شد چون انتخاب کردن تابع شرایط مختلفی است و خود افراد هستند که ترجیحات خود را بهتر می‌دانند؛ اما آگاهی داشتن از شرایط، می‌تواند برخی انتخاب‌ها را برای شما ساده کند. در ابتدا شما برای انتخاب ایرلاین و نوع پرواز خود باید به جیب خود و توان مالی‌تان نگاه کنید و در نهایت انتخاب کنید که می‌خواهید راحتی بیشتری را در پرواز تجربه کنید یا مقداری پول را ذخیره کنید که بعداً در سفرتان غذاهای خوشمزه و متنوعی را امتحان کنید. این انتخاب‌ها به عهده‌ی خودتان است.
به‌عنوان‌مثال با خرید بلیط ایرعربیا امکانات متفاوتی از ترکیش ایرلاین می‌گیرید و یا می‌توانید قبل از پرواز خودتان صندلی‌تان را انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید یک صندلی در کنار پنجره بگیرید که زمان زیادی را بخوابید و یا با گرفتن صندلی در سمت راهرو، دسترسی راحتی به سرویس بهداشتی و یا مهمانداران داشته باشید.

بدنتان را آماده کنید!
اگر سفرتان به اندازه‌ی کافی طولانی و خسته کننده باشد، توصیه می‌کنیم روز قبل از پرواز حداقل یک ساعت را به تمرینات کششی اختصاص دهید که بدنتان در حین پرواز کم نیاورد.

آب کافی نوشیده باشید!
تفاوت داشتن آب کافی در بدنتان و خلاف آن مانند تفاوت ظاهر درختان در زمستان و آخر بهار است! از لحاظ پزشکی ثابت شده است که داشتن آب کافی در بدن، به میزان زیادی خستگی را از بدن شما می‌گیرد و سطح انرژی شما را بالا نگه می‌دارد. اگر بدنتان آب کافی داشته باشد از بسیاری از سردردها، بدن‌دردها و حتی مشکلات پوستی که در حین پرواز ممکن است برایتان پیش آید، جلوگیری می‌کنید.

وسایل سرگرم‌کننده با خود داشته باشید!
وسایل سرگرم‌کننده می‌تواند بسیار متنوع باشد اما همیشه در هر دسته‌ای از این نوع وسایل، کتاب جایگاهی ویژه دارد. در طول سفر می‌توانید یک رمان خنداننده با خود داشته باشید که حوصله‌تان از خواندن آن سر نرود. همچنین قبل از سفر می‌توانید کتابی کوچک آموزش زبان کشور یا شهر مقصد تهیه کنید و در طول پرواز آن را مطالعه کنید.
اما گزینه‌های دیگری که علاوه بر کتاب می‌تواند پرواز را برای شما راحت کند شامل بازی‌های آفلاین روی گوشی موبایلتان است. با جستجویی ساده می‌توانید چند بازی که به اینترنت نیاز ندارند را دانلود کنید و در هنگام پرواز از آن‌ها برای سرگرم کردن خود استفاده کنید. حتماً سعی کنید قبل از پرواز باطری گوشی خود را پر کنید و در صورت امکان یک پاوربانک نیز با خود داشته باشید.
و در نهایت پیشنهادی که می‌توانیم به شما بدهیم این است که یک فیلم بخرید و اگر لپتاپ همراهتان است، آن را تماشا کنید و از کسالت و خستگی پرواز فرار کنید. اگر این گزینه را خواستید امتحان کنید، از شارژ بودن کامل باطری لپتاپ خود مطمئن شوید.

چند وسیله‌ی سبک و چندکاره داخل کابین ببرید!
یکم، یک شال سبک اگر داشته باشید می‌توانید از آن استفاده‌های زیادی بکنید. هم می‌توانید زیر کمرتان بگذارید که راحت بنشینید، هم اگر سردتان شد، روی خود بی‌اندازید و استراحت کنید.
دوم، اگر در حین پرواز یک بالشتک کوچک با خودتان ببرید شاید راحتی تختخواب گرم و نرمتان را تجربه کنید اما از سختی خوابیدن به‌صورت عمودی تا حدی کم می‌کنید.
سوم، شما نمی‌توانید خواب یا کارهای هم‌سفرانتان را کنترل کنید و ممکن است بعضی اوقات صدا یا نوری که آن‌ها ایجاد می‌کنند، شما را اذیت کند. برای همین گوش بند و چشم‌بند در این زمان کار شما را بسیار راحت خواهد کرد.

مقداری خوراکی با خود داشته باشید!
برای پرواز خود مقدار کمی خوراکی مانند چندتا اسنک، مقداری مغز آجیل یا چند عدد میوه داشته باشید. فرض کنید سفری خسته کننده و طولانی دارد و از زمین و زمان نالان هستید و پذیرایی داخل اتوبوس هم دیر شود و شکمتان هم مصیبت را بیش‌ازپیش کند. در این حالت است که متوجه می‌شوید داشتن یک خوراکی ساده که شکمتان را برای چند ساعت از این میدان جنگ دور کند، فکر خوبی است.

لباس مناسب بپوشید!
احتمالاً شما به‌محض رسیدن به فرودگاه به دنبال جذب دیگران به زیبایی‌ها و تیپ ظاهری خود نیستید و تنها چیزی که آرزویش را دارید این است که هنگام پیاده شدن از هواپیما در سلامت جسمی و روحی به سر برید؛ بنابراین لباس‌هایی بسیار راحت بپوشید و به‌ظاهر آن‌ها فکر نکنید.

منبع: چگونه

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 + 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!