دولت حساب های بلوکه در مالزی را پیگیری می کند

توریست مالزی – رییس دفتر رییس جمهور از رفع مسدودی تعدادی از حساب‌های ایرانیان در سایر کشورها خبر داد و گفت: این مشکل ناشی از تحریم‌ها بوده که دولت...
توریست مالزی – رییس دفتر رییس جمهور از رفع مسدودی تعدادی از حساب‌های ایرانیان در سایر کشورها خبر داد و گفت: این مشکل ناشی از تحریم‌ها بوده که دولت آن را پیگیری خواهد کرد تا مشکل ایرانیان در مالزی رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره مسدود شدن حساب بانکی ایرانیان در مالزی، گفت: این موضوع فقط برای مالزی نیست و در برخی دیگر از کشورها نیز برای دانشجویان اتفاقات مشابهی رخ داده که در ارتباط با اتفاق رخ داده باید گفت این مشکل ناشی از تحریم‌ها بوده است.

وی در خصوص اقدامات مقامات ایرانی برای رفع مشکل ایجاد شده، تاکید کرد: رایزنی‌های انجام شده از سوی سفارتخانه ایران و وزارت امور خارجه خوشبختانه باعث شده تا مشکل مسدودی بسیاری از حساب‌ها پایا ن یابد و این حساب‌ها باز شود؛ این موضوع از سوی دولت پیگیری خواهد شد تا انشاءالله مشکل مالزی رفع شود.

رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که ایرانی‌های مقیم مالزی اعلام کردند که بانک‌های این کشور چندین حساب متعلق به افراد و شرکت‌های ایرانی در این کشور را مسدود کرده اند.

در گزارش رویترز آمده است، باوجودی که پس از تحریم‌های آمریکا بانک‌های مالزی رویکرد محافظه‌کارانه‌تری نسبت به حساب ایرانی‌ها اتخاذ کرده بودند، چند نفر از ایرانی‌های مقیم مالزی و یک مقام سفارت این کشور از مسدود شدن تعداد زیادی از حساب‌های ایرانیان در ماه‌های اخیر در مالزی خبر داده‌اند.

باوجود خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران،‌مالزی سعی کرده بود روابط دیپلماتیک خوبی با ایران حفظ کند و اخیرا مسئولان دو کشور درباره تقویت روابط دوجانبه مذاکره کرده بودند.

مسئولان وزارت خارجه آمریکا و سخنگوی دفتر نخست‌وزیری مالزی در واکنش به سئوال‌های رویترز در این باره تاکنون سکوت کرده‌اند. سفارت ایران در مالزی نیز اعلام کرده که در تلاش برای حل مشکلات پیش آمده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده − 17 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!