دو شیرینی محبوب مالزیایی‌ها در ماه رمضان همراه با دستور تهیه

توریست مالزی- Kuih Kapit (نامهٔ عاشقانه) و kuih Loyang (کندوی عسل) دو شیرینی‌ محبوب مالایی هستند که در بازارهای مخصوص ماه رمضان به فروش می‌رسند. Kuih Kapit Kuih Kapit...
توریست مالزی- Kuih Kapit (نامهٔ عاشقانه) و kuih Loyang (کندوی عسل) دو شیرینی‌ محبوب مالایی هستند که در بازارهای مخصوص ماه رمضان به فروش می‌رسند.

Kuih Kapit
Kuih Kapit که به عنوان بیسکویت Love Letters نیز شناخته می شود، یک میان وعده محبوب است که در فصل های جشن مخصوصاً در سنگاپور و مالزی تهیه می شود. بیسکویت وافل مانند که در بسیاری از مناطق جنوب شرقی آسیا یافت می شود.

وافل نازک عمدتا با آرد برنج تهیه می شود که به آن بافتی بسیار شکننده و ترد می بخشد. ترکیبی از عطر و طعم شیر نارگیل، تخم مرغ و شکر کاراملی.



Kuih loyang
Kuih loyang یا، kuih bunga durian kuih cap و kuih goyang یک شیرینی سنتی هندی است که از آرد برنج سرخ شده در روغن درست می شود. اینشیرینی از شیرینی های سنتی نشأت گرفته از هند، به ویژه جنوب هند (تامیل نادو و کرالا)، جایی که آن را با نام ‘Achu Murukku’ یا ‘Achappam’ شناخته می شود.

در مالزی این کیک kuih goyang نامیده می شود زیرا بعد از غوطه ور شدن قالب در مخلوط آرد، در روغن داغ فرو برده و تکان می دهند تا خارج شود. نام گل رز همراه با شکل آن شبیه یک گل است. نام برنج ممکن است به این دلیل باشد که قالب از فلز برنج ساخته شده است.

رنگ اصلی این کیک طلایی است، اما اکنون با رنگ های مختلفی وجود دارد. این شیرینی معمولاً در فصول جشن Deepavali Day ، Hari Raya Aidilfitri و سال نو چینی درست می شود. بسیاری از مردم از این شیرینی ها به عنوان وعدهٔ افطار استفاده می‌کنند.



 

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!