دیجیتال‌سازی ۱۳ میلیون برگ سند در کتابخانه ملی مالزی

توریست مالزی – میزان اسماعیل ضمن اشاره به تعطیلی کتابخانه ملی مالزی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده قرار است کتابخانه ملی مالزی از نهم...
توریست مالزی – میزان اسماعیل ضمن اشاره به تعطیلی کتابخانه ملی مالزی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده قرار است کتابخانه ملی مالزی از نهم ماه ژوئن فعالیت خود را از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، او با استقبال از تبادل تجربه و اطلاعات بین کتابخانه ملی ایران و مالزی،‌ گفت: اقدامات کتابخانه ملی ایران در دوران شیوع ویروس کرونا در راستای دیجیتال‌سازی بخش قابل توجهی از منابع و کتاب‌های موجود و نیز دسترس قرار دادن آن‌ها قابل توجه بوده و با توجه به تجربیات ایران تبادل اطلاعات می‌تواند بسیار مفید باشد.

رییس کتابخانه ملی مالزی با اشاره به دیجیتال‌سازی تعداد ۱۳ میلیون برگ سند تحت عنوان یک‌هزار عنوان در کتابخانه ملی این کشور، ادامه داد: کتابخانه ملی مالزی حدود دو میلیون عضو دارد که در شرایط کرونا طی سه ماه گذشته ۳۰۰ هزار عضو آن به صورت آنلاین با کتابخانه ملی در تعامل بودند.

او بهره‌گیری از تکنولوژی را در شرایط حاضر برای پیشگیری از گسترش کرونا بسیار موثر دانست و گفت: امروزه بهترین روش پیشگیری در کتابخانه‌ها جدا کردن کتاب‌های امانتی برای مدت زمان ۲۴ تا ۷۲ ساعت از سایر کتاب‌ها است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!