ربات انسان نمای ناسا پایگاه مریخ را می سازد؟

توریست مالزی – از زمانی که ربات انسان نمای ناسا موسوم به “Valkyrie” معرفی شده است، وظایف زیادی برای این ربات تعریف شده که شامل طراحی، نگهداری و حفاظت...
توریست مالزی – از زمانی که ربات انسان نمای ناسا موسوم به “Valkyrie” معرفی شده است، وظایف زیادی برای این ربات تعریف شده که شامل طراحی، نگهداری و حفاظت از تجهیزات ناسا می شود اما به نظر می رسد یکی از مهمترین وظایف این ربات طراحی پایگاه مریخ است.
به گزارش انتخاب، یکی از مهمترین برنامه های اداره ملی هوا فضای ایالات متحده (ناسا) پیگیری برنامه های اکتشافی در مریخ تا سال ۲۰۲۰ است. این موضع برای ناسا یک نقطه عطف است و به همین دلیل آژانس فضایی آمریکا در حال ساختن ربات هایی است که از چند سال پیش به ماموریت هایی مختلف فرستاده است.
ربات Valkyrie ، یک ربات انسان نمای نیمه مستقل است که بر اساس این هدف نهایی توسط ناسا طراحی شده که به انسان ها برای مهاجرت کمک کند. این ربات ۱۳۶ کیلوگرم وزن دارد و با توجه به قدرت هیدرولیکی که دارد، می تواند به راحتی در سراسر زمین حرکت کند.
در نگاه اول، والکری یک مرد آهنی است که یک دایره درخشان در قفسه سینه خود دارد. این ربات دارای نمایشگر مادون قرمز شفاف و سنسورهایی است که دائم محیط را برای شناسایی اشیا و موانع اسکن می کند. این ربات دو مغز یا به عبارتی دو کامپیوتر دارد. این ربات دارای تعدادی دوربین است که ترکیبی از لیزر، استریو و ویدئو سه بعدی را وشش ی دهد. در مجموع این ربات دارای. ۳۸ سنسور در هر دست است و ۴۴ درجه گردش را پوشش می دهد.
این نخستین باری نیست که ناسا ربات های کاوشگر یا همیار فضانوردان را طراحی می کند. با این وجود ربات مذکور چیزی فراتر از انتظارات اولیه ای است که از این ربات می رفت. پیشبینی می شود ربات مذکور نه تنها در عملیات های ساخت و طراحی پایگاهها، بلکه در بسیاری دیگر از عملیات های ناسا حضور داشته باشد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!