ربات های هوشمند سنگاپور مسئول تحویل غذا و دارو به بیماران کرونایی شدند

توریست مالزی – این روزها سنگاپور نیز شاهد شیوع کرونا است. این کشور برای مبارزه با افزایش مبتلایان این بیماری در محیط بیمارستانی و حفظ سلامت جان پرستاران و...
توریست مالزی – این روزها سنگاپور نیز شاهد شیوع کرونا است. این کشور برای مبارزه با افزایش مبتلایان این بیماری در محیط بیمارستانی و حفظ سلامت جان پرستاران و پزشکان تصمیم گرفته است، از ربات های هوشمند برای توزیع دارو و غذا بین بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا استفاده کند.

به گزارش انتخاب، پیش از این نیز برخی بیمارستان های چین شاهد حضور ربات ها بودند. بر اساس این خبر، ربات ها قرار است نه تنها در توزیع غذا و دارو نقش ایفا کنند، بلکه در تمیز کردن فضای بیمارستان و البته گپ زدن با بیماران به ۴ زبان زنده دنیا نیز مهارت دارند.

جزئیات استفاده از فناوری های رباتیک برای مبارزه با کرونا، امروز در جلسه کمیته تأمین وزارت بهداشت سنگاپور بیان شد.سخنگوی این سازمان گفت که تا پایان ماه مارس ، یک روبات به نام BeamPro فعالیت خود را در بیمارستانها آغاز می کند. سخنگوی بیمارستان الکساندرای سنگاپور نیز گفت: ” ما در حال حاضر تنها یک بیمار تایید شده کرونا داریم، که شرایطی پایدار دارد، اما می خواهیم نخستین بیمارستانی باشیم که فناوری های رباتیک را به خدمت می گیرد.”

BeamPro بیش از سه ماه قبل از شیوع کروناویروس در مرکز نوآوری های بهداشت و درمان این بیمارستان اسکان داده شد ، اما آزمایش های کاربرد این ربات از دو هفته پیش آغاز شد. BeamPro این امکان را برای بیمار فراهم می کند که در حالی که در قرنطینه است، از راه دور مورد معاینه قرار گیرد. دکتر دکتر الکساندر ییپ ، مدیر کلینیک فناوری سلامت در بیمارستان الکساندرا ، در این خصوص گفت: “وضعیت شیوع Covid-19 فرصتی برای ما است که می تواند تحولات بهداشتی را تسریع کند. ما اکنون به سرعت ربات های خود را آزمون می کنیم.هدف اصلی این ربات کاهش خطر ارتباط غیرضروری بین کارکنان بخش مراقبت های ویژه و بیماران است.”

هنگامی که ربات وارد اتاق شد ، پزشکان و پرستاران قادر به دیدن بیمار از طریق دوربین روی ربات هستند. به همین ترتیب ، بیمار خواهد دید که متخصصان مراقبت های بهداشتی چه می گوید.” BeamPro می تواند سینی داروها را نیز حمل کند و حتی برای سایر عفونت های مسری مانند آبله مرغان و سرخک نیز مورد استفاده قرار گیرد.یک ربات دوم به نام LionsBot نیز برای جارو کردن ، جابجایی وسایل و شستشو در بیمارستان مستقر است.

روبات های LionsBot ، از جمله ربات های اجتماعی هستند که شادی و لذت را به ارمغان می آورند ، با افراد ارتباط برقرار می کنند، سرگرم کننده هستند و حتی یک مکالمه ساده را نیز به چهار زبان ترجمه می کنند. ین بیمارستان یک سرویس مشاوره مجازی ، نیز راه اندازی کرد.هدف از این کار حفظ ارتباط با بیماران کرونایی بهبود یافته یا افرادی است که در خانه قرنطینه شده اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 + پانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!