روش درخواست ویزای کار آلمان

توریست مالزی – ویزای کاری با توجه به شرایط و ماهیت کار، انواع گوناگونی دارد و به تبع آن، شرایط و مدت اقامت دارنده آن ویزا نیز متفاوت خواهد...
توریست مالزی – ویزای کاری با توجه به شرایط و ماهیت کار، انواع گوناگونی دارد و به تبع آن، شرایط و مدت اقامت دارنده آن ویزا نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی، انوع ویزای کار آلمان عبارت است از: پیشنهاد کار (Job offer)، جستجوی کار (Job seeker).
آفتاب‌‌نیوز ، آلمان کشوری کاملا توسعه یافته و صنعتی است. این کشور با جمعیتی بیش از هشتاد میلیون نفر، یکی از پایدارترین و قوی ترین اقتصاد های دنیا را دارد. آلمان یکی از بنیان گذاران اتحادیه اروپا است که نقش رهبری آن را نیز دارد و حقیقتا موتور اقتصادی آن اتحادیه است. آخرین آمار رسمی، نرخ بیکاری در این کشور را کمتر از ۴ درصد اعلام می کند و این عددبه خوبی گویای اوضاع کاری در آن کشور است.

ویزای کار آلمان
ویزای کاری عبارتست از مجوزی که دولت یک کشور به شهروند کشوری دیگر می دهد تا بصورت قانونی وارد خاک آن شده و در آنجا مشغول به کار گردد. ویزای کاری با توجه به شرایط و ماهیت کار، انواع گوناگونی دارد و به تبع آن، شرایط و مدت اقامت دارنده آن ویزا نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی، انوع ویزای کار آلمان عبارت است از: پیشنهاد کار (Job offer)، جستجوی کار (Job seeker). پیشنهاد کار، عبارت است از آن که کارفرمایی با شخصیت حقوقی آلمانی و با حصول پیش شرط های قانونی مربوطه، طی دعوت نامه ای رسمی اعلام می دارد که به فلان نیروی کار احتیاج دارد و بنابراین بدین منظور از او دعوت به همکاری می نماید.

روش درخواست ویزای کار آلمان
پیش‌شرط قانونی صدور چنین پیشنهاد کاری از این قرار است که آن کارفرما در گام نخست و به موجب قانون حمایت از نیروی کار داخلی می باید سه ماه در همان کشور آلمان و برای همان موقعیت کاری، آگهی استخدام دهد و اگر احیانا متقاضی واجد شرایطی پیدا نشد، در گام بعدی و به موجب قانون اتحادیه اروپا می باید سه ماه در محدوده کشورهای عضو اتحادیه اروپا آن را آگهی کند و اگر احیانا باز هم متقاضی واجد شرایطی پیدا نشد، آنگاه دعوت نامه ی فوق صادر می گردد.
با توجه به وجود جویندگان کار در سراسر اتحادیه اروپا خصوصا وجود دانشجویان خارجی و پناهندگانی که اجازه کار دریافت کرده اند، معمولا چنین پیشنهادات کاری، منتج به نتیجه ی مورد نظر نخواهد شد و بنابراین نمی توان روی آن حساب کرد.

ویزای جستجوی کار آلمان
این ویزا، فرصت ارزنده ای است که زمینه را برای کاریابی و اشتغال نیروهای ماهر و متخصص خارجی فراهم می آورد. به موجب این روش، برخی کشورهای معدود همچون آلمان که از ظرفیت اقتصادی و کاری بالایی برخوردارند، این فرصت را برای افراد واجدالشرایط به وجود آورده اند که شخصا بتوانند وارد خاک آنها شده و کارفرمایی بیابند.

روش درخواست ویزای کار آلمان
افراد می توانند با دریافت این ویزا که موسوم به ویزای جستجوی کار (Job Seeker) است، وارد آلمان شده و به مدت شش ماه فرصت خواهند داشت که بدنبال کار بگردند و بتوانند در این مدت، کارفرمایی بومی بیابند و با او قرارداد کاری امضا کنند. در صورت موفقیت می توانند ویزای کاری این کشورها را دریافت کرده و با آن به کار و زندگی در این کشور مشغول گردند. به یاد داشته باشید که ویزای جستجوی کار، درواقع نوعی ویزای کاری نیست بلکه صرفا فرصتی برای دریافت ویزای کاری می باشد.
ویزای جستجوی کار آلمان مبتنی بر صلاحیت و دارا بودن حد نصاب است. چهار فاکتور سن، تحصیلات، سابقه کاری مرتبط با تحصیلات و مدرک زبان، چهار فاکتور احراز صلاحیت هستند که برای هریک از آن ها حد نصابی تعریف شده است.
از نظر سن و سال، متقاضی باید کمتر از ۴۰ سال سن داشته باشد. از نظر تحصیلات، متقاضی باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد. از نظر سابقه کاری، متقاضی باید حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با تحصیلاتش داشته باشد و نهایتا از نظر زبان نیز اجمالا آشنایی به زبان آلمانی در سطح B1 داشته باشد.
در مورد دانش زبان آلمانی لازم به توضیح است که به هنگام مراجعه به سفارت آلمان و ارائه درخواست، از وی مدرک زبان خواسته نمی شود ولی لازم است که در حد مکالمه و مفاهمه عادی، به زبان آلمانی آگاهی داشته باشد. افیسر به هنگام مصاحبه ممکن است به زبان آلمانی چند سوال ساده از او درباره خودش و هدفش از اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان بپرسد، و پاسخی که او به زبان آلمانی می دهد، بیانگر دانش زبان او خواهد بود.
آلمان به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا و عضو کشورهای منطقه شینگن، این فرصت استثنایی را به شما می دهد که با گرفتن ویزای کار، اقامت اروپا را بدست آورده و بتوانید در حوزه اتحادیه آزادانه سفر و به راحتی کار کنید.

مشاغل مورد نیاز آلمان
افرادی که در پی جستجوی کار در آلمان و اخذ ویزای آن هستند لازم است پیش تر، بررسی گسترده و ارزیابی درستی درباره مشاغل مورد نیاز آلمان و بازار کار این کشور داشته باشند. گرچه صدور ویزای جستجوی کار در آلمان، محدود به رشته های خاصی نیست ولی در عین حال، واقعیت آن است که برای همه رشته ها نیز بازار کار وجود ندارد. البته بهتر و دقیق تر آن است که بگوئیم برای همه رشته ها، شرایط یکسانی وجود ندارد.
آلمان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی دنیا، بیش از هر چیز به نیروهای ماهر و متخصص در زمینه های فنی و مهندسی نیازمند است و تجربه نشان داده که افراد جویای کار در این زمینه ها، بسیار بیشتر از سایرین موفق بوده اند. در بین رشته های فنی و مهندسی نیز گروه آی.تی، گروه برق و گروه مکانیک دارای برترین جایگاه در این زمینه بوده و به عنوان پر تقاضاترین رشته ها شناخته می شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − هجده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!