روند افزایشی فروش نوارهای کاست

توریست مالزی – باید واقعیت را پذیرفت که حضور دوباره نوارهای کاست تنها یک اتفاق نیست. آنها روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و گویا نوعی رنسانس کوچک در حال...
توریست مالزی – باید واقعیت را پذیرفت که حضور دوباره نوارهای کاست تنها یک اتفاق نیست. آنها روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و گویا نوعی رنسانس کوچک در حال رخ دادن است.
به گزارش بی بی سی، فروش این ابزار ضبط و پخش موسیقی و صوت در یک دهه گذشته در بریتانیا به بالاترین سطح خود رسیده است. طبق اعلام صنایع آواشناسی بریتانیا BPI تنها در هفت ماهه نخست امسال بیش از ۳۵۰۰۰ عدد از آنها فروخته شده است. هر چند این عدد در مقایسه با میزان فروش در دهه‌های پیشین چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما این حقیقت را نباید از نظر دور داشت که این هفتمین سال پیاپی است که فروش افزایش می‌یابد.
داستان در ایالات متحده هم روند مشابهی را طی کرده است. طبق گزارش Nielsen که آمار فروش موسیقی را ارائه می‌دهد، فروش نوارهای کاست در آمریکا در ۲۰۱۸ در مقایسه با سال گذشته‌اش ۲۳٪ رشد داشته است.
اما واقعا چه رازی پشت این افزایش فروش پنهان شده است؟
کن بریسندن که صاحب یک خرده‌فروشی آنلاین کاست به نام مستر کاست است، می‌گوید: “به گمان من علتش نوستالژی است”.
“این کار روند لذت بردن از موسیقی را کند می‌کند. افراد نسل من، روند انتخاب کاست و نگاه کردن به نوشته‌های گروه‌ موسیقی را که پشت جلد کاست نوشته شده، دوست دارند”.
اما این روزها کسانی که به دنبال زنده کردن جوانی خود هستند، تنها خریداران نوار نیستند. آقای بریسندن توضیح می‌دهد: “این جریان خیلی داغ شده است. به نظر می‌رسد این روند از زمانی آغاز شد که امینم و دیگر هنرمندان بزرگ شروع به انتشار کارهایشان روی کاست کردند”.
تعداد زیادی از هنرمندان امروزی تصمیم گرفتند که موسیقی خود در سال‌های اخیر را روی کاست منتشر کنند. پرفروش‌ترین کاست هنرمندان امسال بیلی آیلیش، کایلی مینوگ و لوییس کپالدی هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!