زلزله‌ ۵.۲ ریشتری ایالت صباح مالزی را لرزاند

توریست مالزی – زمین لرزه ای به قدرت ۵.۲ ریشتری در شهر «رانائو» باعث لرزش قسمت‌هایی از ایالت «صباح» واقع در شمال جزیره «بورنیو» در بخش شرقی مالزی شد....
توریست مالزی – زمین لرزه ای به قدرت ۵.۲ ریشتری در شهر «رانائو» باعث لرزش قسمت‌هایی از ایالت «صباح» واقع در شمال جزیره «بورنیو» در بخش شرقی مالزی شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی ‘برناما’، «ماسیدی مانجون» وزیر گردشگری، فرهنگ و محیط زیست ایالت صباح در صفحه توییتر خود نوشت که این حادثه باعث شده تا دستور توقف موقت فعالیت‌های کوهنوردی در کوه «کینابالو»، صادر شود و کوهنوردانی که در میانه راه قله هستند، به سرعت به پایین کوه منتقل شوند. تیم تحقیقات و نجات این کوه توانسته اند حداقل ۱۳۰ کوهنورد را به سلامت به پایین کوه هدایت کنند.
«جیمی لاگونگ» رئیس اداره امداد و آتشنشانی «رانائو» در خصوص وضعیت کوهنوردان عنوان کرد که تمامی آن‌ها سالم هستند و در مکانی امن به سر می‌برند. وی همچنین اعلام کرد که ریزش سنگ از کوه ادامه دارد و تیم‌های امداد و آتشنشانی به منطقه اعزام شده اند. تاکنون گزارش هایی از خسارات و یا تلفات احتمالی ارسال نشده است.
طبق گزارش رسانه‌های محلی تعداد زیادی از ساکنین شهرهای منطقه وقوع زلزله، به خیابان‌ها گریخته اند. یکی از ساکنین محلی دراینباره گفت: لرزش تقریبا شبیه لرزشی بود که در سال ۲۰۱۵ رخ داد. با این تفاوت که اینبار تنها دیوارها لرزید. زلزله‌ ۵.۹ ریشتری‌ای که در منطقه کوه «کینابالو» در ۵ ژوئن ۲۰۱۵ (۱۵ خرداد ۹۴)، باعث کشته شدن ۱۸ نفر شد.
صباح یکی از ایالت‌های مالزی در شمال شرقی این کشور است.و جزئی از جزیرهٔ بورنئو به‌شمار می‌آید.


پاسخی ارسال کنید

*

*

سه + هجده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!