شرایط آب و هوایی مالزی

توریست مالزی – مالزیایی ها کلا در طول تمام سال دارای دو مقطع بارشی بسیار قوی در سراسر کشور خود هستند که یکی مربوط به بازه زمانی می تا...
توریست مالزی – مالزیایی ها کلا در طول تمام سال دارای دو مقطع بارشی بسیار قوی در سراسر کشور خود هستند که یکی مربوط به بازه زمانی می تا سپتامبر است و دیگری مربوط به برهه زمانی نوامبر تا اواخر مارس.
در نخستین مقطع زمانی گفته شده عمدتا شهرهای غربی کشور مالزی و خصوصا شهر کوالالامپور با شدت بارندگی بسیار بالا و همچنین شرایط جوی طوفانی دسته و پنجه نرم می کند که علت آن نیز ورود بادهای موسمی غربی به این قبیل نقاط شهری تلقی شده است.
در بازه زمانی دوم نیز بخش های شرقی کشور مالزی تقریبا با چنین شرایط آب و هوایی مواجه می شوند و معمولا نیز در کل شبانه روز آسمان این بخش از مالزی همراه با بارش های رگباری و یا پراکنده توام با رعد و برق های متعدد است.
همچنین بد نیست بدانید که در بین تمام شهرهای کشور مالزی، این شهر کوالالامپور است که دارای بیشتری میزان بارندگی در طول سال بوده و می توان گفت تقریبا پایتخت مالزی در هر ۱۲ ماه سال با بارش های مختلفی همراه است که البته این بارش های در سایر فصول گرم و خشک، تنها سبب پاکیزگی شرایط هوایی و محیطی شهر شده نمی تواند مزاحمتی ایجاد نماید!
با این حال، فصل گرم کوالالامپور از او اوایل ماه جولای آغاز می شود و وضعیت معتدلی نیز به لحاظ آب و هوایی در این مقطع زمانی در شهر حاکم می شود که البته با کمی تندبادهای زودگذر نیز همراه است،
کشور مالزی در تمام مدت سال دارای آب و هوای یکنواختی است. یا به عبارت دیگر مالزی کلا یک فصل دارد. همیشه تابستان با دمایی حدود حداکثر ۳۴ درجه و حداقل ۲۴ درجه با رطوبت نسبی ۸۰% . گستردگی مالزی فقط کمی از طرف شمال و جنوب منطقه استوایی است و این به معنای داشتن آب و هوای قابل پیش بینی می باشد.
مالزی کشوری تک فصلی است و اوج باران ها در مالزی مربوط به دو ماه آوریل و نوامبر می باشد به نحوی که میزان بارندگی دراین دو ماه به بیش از ۲۵۰ میلی لیتر می رسد، و این عدد در ماه های کم باران این کشور یعنی جون وجولای ۱۰۴ میلی لیتر می باشد.
البته آب و هوای مالزی در هر منطقه به طور باورنکردنی متفاوت از بقیه مناطق است و آب و هوا در همه مناطق یکسان نیست، مناطق اقامتی کوهستانی و تفریح گاهها دارای آب و هوای خنک می باشد و در آنجا همیشه مانند بهار است درجه حرارت آن جا از سطح دریا پایین تر است در سرتاسر کشور چنین مناطقی وجود دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!