شهردار کوالالامپور: ” شیراز شهری استثنایی با باغ‌های بی‌نظیر “

شهردار کوالالامپور از سفرش به ایران می گوید.
شهردار کوالالامپور:
“شیراز شهری استثنایی با باغ‌های بی‌نظیر”

شهردار کوالالامپور مفتون اصفهان و شیراز شده و تاکید می‌کند:”این دو شهر معماری بی نظیری دارند. اصفهان خواهر خوانده ماست. میدان (نصف جهان) در اصفهان بسیار بزرگ و زیباست. همینطور پارک‌های اصفهان و آن رود بزرگ که بسیار هیجان‌انگیز است. در شیراز نیز بسیار تحت تاثیر باغ‌ها و موزه‌ها قرار گرفتم. شهری با سابقه تاریخی چندهزار ساله که من امیدوارم تعداد زیادی مالزیایی بروند و از این شهر دیدن کنند.”

آقای محمدامین نوردین (ِDatuk Mohd Amin Nordin Abdul Aziz)– شهردار ۶۰ ساله کوالالامپور که در سال‌های گذشته به ایران سفر کرده، می‌گوید:”ما روابط نزدیکی با ایران داریم. من از شیراز و تهران و اصفهان دیدار کرده‌ام. کوالالامپور با اصفهان خواهر خوانده است و ما در اینجا خیابان اصفهان را داریم. اصفهان را به خاطر معماری بی‌نظیرش خیلی دوست دارم. همینطور شیراز را که شهری منحصر بفرد است با مردمانی زیبا که باغ‌هایش مرا تحت تاثیر قرار داده است.

من خیلی مایلم که با مدیرانم به این شهر سفر کنم تا آنها این شهر منحصر بفرد در دنیای اسلام را مشاهده کنند. شهری استثنایی با باغ‌ها و موزه‌های عالی و بازاری که از فرش تا هر چیز دیگری را می‌توان در آن یافت … ”

وی با بیان اینکه در مورد قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی در ایران اطلاعات چندانی ندارد، می‌گوید: “نمی‌دانم بخش خصوصی ما می‌تواند برود و آنجا سرمایه‌گذاری کند یا نه اما امیدوارم شرکت‌های مالزیایی این فرصت را داشته باشند که بتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.”

شهر دار کوالالامپور که با سابقهای ۳۷ ساله در شهرداری، در سال گذشته – ۲۰۱۵ – از سوی دولت عهدهدار این پست شده، با اشاره به اینکه در شهر کوالالامپور ایرانیهای زیادی زندگی میکنند و رستورانهای خوب ایرانی زیادی در منطقه مرکزی شهر وجود دارد، ابراز امیدواری میکند که ایرانیها بتوانند ارتباط خوبی با جامعه میزبانشان داشته باشند و به فعالیت و تجارت مورد نظرشان بپردازند.”

آقای امین با اشاره به اینکه مالزی کشوری متنوع و لیبرال است و خارجی‌ها می‌توانند به راحتی در کوالالامپور زندگی کنند، خطاب به ایرانی‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنند، می‌گوید:”امیدواریم از مهمان‌نوازی این شهر لذت ببرند و اگر مشکلی داشته باشند به سراغ ما بیایند و ما هرآنچه که بتوانیم انجام می‌دهیم تا به آنها کمک کنیم.”

اما این روزها مردمی که در کوالالامپور زندگی می‌کنند به ویژه خارجی‌ها نگران تهدیدهای تروریستی هستند. آقای شهردار در این مورد میگوید:

“من فکر میکنم ما شهر امنی داریم با تعداد زیادی دوربینهای مداربسته که توسط پلیس و شهرداری کنترل میشود. همچنین ما سیستم روشنایی قوی در کوالالامپور داریم. از طرفی تمام مراکز خرید تحت کنترل پلیس هستند و ما خودمان را مسوول میدانیم که مردم بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

با حضور پلیس احساس امنیت میکنیم و هیچ نگرانی و ترسی از داعش یا هرچیز دیگری نداریم و تنها چیزی که نیاز داریم دریافت اطلاعات از مردم است که اگر چیزی در ارتباط با افرادی که میتوانند مشکلی ایجاد کنند دیدند به پلیس اطلاع دهند.”

به گفته آقای شهردار، شهر کوالالامپور در سال ۲۰۱۶ با افتتاح چند مرکز جدید روبرو خواهد بود و در کنار آن جشنواره‌هایی همچون Big Kitchen برگزار می‌شود. وی همچنین از پروژه Bandar Malaysia به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی شهر نام می‌برد که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

شهر ۱.۷ میلیون نفری کوالالامپور که در روز جمعیت آن تا ۳ میلیون نفر نیز افزایش می‌یابد، با بودجه‌ای معادل ۲.۷ بیلیون رینگیت اداره می‌شود. مهم‌ترین محل درآمد شهرداری این شهر که بیش از ده هزار نفر در آن فعالیت می‌کنند، از محل مالیات املاک و ساخت و ساز است.

گفته می‌شود که ایجاد مناطق و شهرک‌های جدید هم چنین توسعه حمل و نقل عمومی از موفقیت‌های برنامه توسعه شهری در این شهر بوده‌است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!