شهری شبیه به یک جنگل بارانی در مالزی

توریست مالزی – به زودی کشور مالزی میزبان شهری جدید خواهد بود که هم‌چون یک جنگل بارانی واقعی، گیاهان و چشمه‌های آب فراوانی را در برخواهد گرفت. به گزارش...
توریست مالزی – به زودی کشور مالزی میزبان شهری جدید خواهد بود که هم‌چون یک جنگل بارانی واقعی، گیاهان و چشمه‌های آب فراوانی را در برخواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، معماران مشهور مالزیایی در نظر دارند در یکی از زمین‌های احیا شده این کشور شهری جدید احداث کنند که در آن ایجاد فضای عمومی به عنوان عنصر اصلی شهری در نظر گرفته شده است. شهر جدید فضایی به مساحت ۲۰ کیلومتر مربع را در برخواهد گرفت و در آن تمامی اصول هوشمندسازی شهری رعایت خواهد شد. این شهر جدید هم‌چون جنگلی بارانی طراحی شده است که گیاهان سبز و چشمه‌های آب بسیاری را در خود محصور دارد. احداث یک سیستم حلقه‌ای بسته که باعث می‌شود تمامی منابع به طور کامل مورد استفاده مجدد قرار گیرد، فضایی شبیه به یک اکوسیستم جنگلی در این شهر به وجود خواهد آورد. طراحی این سیستم به گونه‌ای انجام خواهد گرفت که در آن فرآیندهای بازیافت در زیر زمین انجام شود و ورود جریان‌های خارجی به حداقل میزان ممکن برسد.

استفاده بهینه از زمین، توجه به حساسیت‌های زیست‌محیطی و احداث ساختمان‌های مسکونی در فضایی جنگل‌مانند از جمله ویژگی‌های بی‌نظیری محسوب می‌شود که در طراحی این جنگل بارانی مورد توجه قرار گرفته است. از آن‌جایی که دورنمای شهری در سراسر جهان تقریبا یکسان است بنابراین طراحان سعی کرده‌اند شهر هوشمند جدید مالزی را کاملا متفاوت طراحی کنند؛ آن‌چه در شهرهای جهان به چشم می‌خورد وجود ساختمان‌هایی بلند، بتنی و مشابه یکدیگر است، اما در جنگل بارانی مالزی توجه به فضای عمومی نسبت به خانه‌ها و ساختمان‌ها اولویت دارد. این شهر دورنمایی سبز و رویایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

ساختمان‌های این شهر جنگلی نیز که با گیاهان سبز و باغ‌های آسمانی اعجاب‌انگیز پوشیده خواهد شد در امتداد پارک شهر قرار خواهد گرفت و یک برج بسیار بلند میزبان مراکز خدماتی، هتل‌ها، فضاهای تجاری و مغازه‌های خرده‌فروشی‌ شهر خواهد بود. در طراحی این شهر زیبا، پیاده‌روی مورد اهمیت ویژه‌ای قرار دارد و به همین دلیل مسیرهای پیاده‌روی متعددی در داخل محوطه جنگلی آن تعبیه شده است. معماران در نظر دارند در تمام مراحل ساخت این شهر از مصالح محلی و انرژی تجدیدپذیر بهره گیرند.

شهر جنگلی جدید مالزی با ظرفیت پذیرش بیش از هفت‌هزار نفر، در یک زمین احیا شده میان کشورهای مالزی و سنگاپور احداث خواهد شد و قرار است در آن ساختمان‌های مسکونی، برج‌های اداری، پارک‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و یک مدرسه بین‌المللی دائر شود. این شهر در اطراف یک فضای عمومی مرکزی در یک دره ساخته خواهد شد که آبشاری بزرگ آن را احاطه کرده است و هم‌چون یک اکوسیستم سه بعدی عمل خواهد کرد. دره مذکور هم‌چون انگشتان دست در پنج مسیر امتداد یافته است و به گونه‌ای عمل می‌کند که یادآور پنج عنصر اصلی یعنی چوب، آتش، خاک، فلز و آب در ذهن مردم باشد.

 



 



 


پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!