فواید و کاربردهای روغن اکالیپتوس

توریست مالزی- آیا شما به دنبال یک روغن ضروری می ‌گردید که به افزایش سیستم ایمنی شما کمک کند، از شما در برابر بیماری ‌های مختلف محافظت کرده و شما...
توریست مالزی- آیا شما به دنبال یک روغن ضروری می ‌گردید که به افزایش سیستم ایمنی شما کمک کند، از شما در برابر بیماری ‌های مختلف محافظت کرده و شما را از بیماری های تنفسی رهایی بخشد؟

معرفی می کنیم: روغن اسانس اکالیپتوس!

این روغن یکی از بهترین روغن های ضروری برای درمان گلو درد، سرفه، آلرژی فصلی و سردرد است. علت مزایای این روغن ضروری سودمند توانایی آن برای تحریک ایمنی، حفاظت آنتی اکسیدانی و بهبود گردش خون در بدن است.

محققان دریافته اند که “اقدام ضد میکروبی گسترده” این روغن را به یک جایگزین جذاب به جای داروها تبدیل کرده ‌است. به همین دلیل است که روغن اسانس اکالیپتوس به طور معمول برای مبارزه با پاتوژن های خارجی و انواع مختلف عفونت در محصولات مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

بنابراین دفعه بعد که به دنبال یک درمان خانگی برای رهایی از سرفه بودید، یا تمایل داشتید منزل تان را به طور طبیعی ضدعفونی کنید، و یا می خواستید از ورود موش ها به داخل منزل تان جلوگیری کنید، سعی کنید از روغن اکالیپتوساستفاده کنید. از فواید این روغن سودمند لذت خواهید برد.

۱۰ کاربرد روغن اوکالیپتوس

خانه خود را ضد عفونی کنید: ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را به یک بطری اسپری پر از آب اضافه کنید و از آن برای تمیز کردن سطوح منزل استفاده کنید و یا ۵ قطره از آن را برای کشتن میکروب‌ها در خانه پخش کنید.

رشد کپک را متوقف کنید: ۵ قطره روغن اوکالیپتوس را به جاروبرقی یا تمیزکننده سطح خود اضافه کنید تا مانع از رشد کپک در خانه شما شود.

موش های خانگی را از بین ببرید: ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را به یک بطری اسپری پر از آب اضافه کنید و سپس در مناطقی مانند سوراخ های کوچک که بیشتر در معرض موش هستند پخش کنید. فقط در صورت داشتن گربه، احتیاط کنید، زیرا اکالیپتوس می تواند به آن ها آسیب بزند.

آلرژی فصلی تان را بهبود بخشید: ۵ قطره اکالیپتوس را در فضای خانه یا محل کارتان پخش کنید و یا ۲ الی ۳ قطره از آن را به طور روزانه بر روی شقیقه ها و قفسه سینه تان بمالید.

سرفه را تسکین دهید: از ترکیب روغن اکالیپتوس و نعناع استفاده کنید و یا دو الی سه قطره اکالیپتوس را به قفسه سینه و یا پشت گردن تان بمالید.

پاک کردن سینوس ها: یک فنجان آب جوش را در یک کاسه ریخته و ۱-۲ قطره روغن اسانس اکالیپتوس به آن اضافه کنید. سپس حوله را بر روی سر خود بگذارید و عطر و بوی عمیق را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه استشمام کنید.

کاهش گلو درد: ۲-۳ قطره روغن اکالیپتوس را به قفسه سینه و گلویتان بمالید یا ۵ قطره از آن را در فضای خانه یا محل کار پخش کنید.

گوش درد را تسکین دهید: ۲-۳ قطره روغن اکالیپتوس را به قسمت قفسه سینه و گردن خود بمالید یا ۱ قطره از آن را به آرامی در قسمت بیرونی کانال گوش قرار دهید. به یاد داشته باشید روغن اکالیپتوس را قبل از استفاده از آن به طور موضعی رقیق کنید.

تقویت سیستم ایمنی: روغنی را با ترکیب اکالیپتوس، میخک، لیمو، دارچین، و روغن‌های اسانس رزماری بسازید. همچنین می‌ توانید ۵ قطره روغن اکالیپتوس را در خانه یا محل کار پخش کنید.

تحریکات پوستی را تسکین دهید: ۲-۳ قطره روغن اکالیپتوس را به یک توپ پنبه بمالید و آن را به محل مورد نظر ۲ تا ۳ بار در روز بمالید تا مشکل حل شود.

عوارض احتمالی روغن اکالیپتوس:

روغن اکالیپتوس برای استفاده داخلی بی خطر نیست. این روغن فقط باید به صورت آروماتیک یا موضعی استفاده شود. اگر از اکالیپتوس برای اهداف بهداشت دهان استفاده می کنید، از قورت دادن آن پرهیز کنید، فقط غرغره کرده و سپس به بیرون بریزید.

افراد دارای پوست حساس قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس بر روی پوست خود، باید آن را با روغن حامل (مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون) رقیق کنند. پیشنهاد می شود که از استفاده از این روغن ضرری بر روی صورت پرهیز کنید چرا که ممکن است آزار دهنده باشد.

نمونه‌ هایی از مسمومیت اکالیپتوس در کودکان و بچه های خردسال وجود داشته ‌است. اگر برای کودکان از روغن اکالیپتوس استفاده می ‌کنید ، آن را در خانه پخش کنید و یا آن را قبل از کاربرد موضعی با یک روغن حامل رقیق کنید.

منبع: مجله سلامت

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!