لیست ۱۰۰ نفره چین به مالزی برای استرداد

دولت چین لیستی از اسامی بیش از 100 نفر از شهروندان مظنون به دست داشتن در فعالیت های مختلف جنایی را به دولت مالزی تحویل داد تا این افراد را پس از دستگیری به پکن تحویل دهد.
توریست مالزی – دولت چین لیستی از اسامی بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان مظنون به دست داشتن در فعالیت های مختلف جنایی را به دولت مالزی تحویل داد تا این افراد را پس از دستگیری به پکن تحویل دهد.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی روز جمعه، گفت که افراد این لیست در کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و حوزه ‘آ.سه.آن’ از جمله مالزی جزو افراد مظنون به شمار می روند.

به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه ‘اتوسان’، وی اعلام کرد که مالزی، به ویژه از طریق پلیس سلطنتی تحقیقی در مورد این لیست انجام و در صورتی که آنها را بیابد به چین باز می گردند.

وی البته گفت که در میان این ۱۰۰ نفر چینی گفته می شود افرادی وجود دارند که در زمینه ارتباطات راه دور تقلب کرده، در فعالیت های تروریستی دست داشته و قاچاق مواد مخدر انجام داده اند.

معاون نخست وزیر مالزی گفت که تا ۳۱ دسامبر در مجموع ۲۴۸ مالزیایی بازداشت شده نیز به دلیل فعالیت های مختلف در زندان های چین بوده اند.

دولت مالزی مشخص نکرد که آیا این افراد تایوانی هایی هستند که چین خواستار بازگرداندن آنها است و یا شهروندان چین محسوب می شوند.

مالزی سال گذشته نیز نزدیک به ۹۷۷ مفسد مالی از جمله شماری در ارتباط با پرونده فساد در بخش مخابرات و اطلاع رسانی چین را ازمالزی بازگرداند که ۳۲ نفر آنها تایوانی بودند.

به نظر می رسد که مالزی نیز در تلاش برای حراست از روابط خود با چین و احترام به اصل ‘چین واحد’ و اینکه اعلام کند تایوان هم بخشی از خاک چین است، دست به چنین کاری زد.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!