مارک زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران متهم شد

توریست مالزی – دادگاهی در آلمان به طور رسمی فیسبوک را متهم به سوء استفاده از اطلاعات کاربران کرد. بر اساس حکم این دادگاه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، از...
توریست مالزی – دادگاهی در آلمان به طور رسمی فیسبوک را متهم به سوء استفاده از اطلاعات کاربران کرد. بر اساس حکم این دادگاه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، از تسلط بازار خود در جمع آوری، ادغام کردن و استفاده از داده های کاربران سوء استفاده می کند.
به گزارش انتخاب، یک مقام آگاه در این خصوص گفت: فیسبوک حق ندارد داده های کاربران را از برنامه های جداگانه مانند واتس اپ و اینستاگرام بدون رضایت داوطلبانه کاربران ترکیب کند.
نگاهی به حکم این دادگاه و تنش های پیشین زاکربرگ با قوانین ضد تراست آلمان نشان می دهد از این پس شاهد محدودیت های گسترده ای از سوی مقامات آلمانی در خصوص پردازش داده های کاربران توسط فیسبوک خواهیم بود، چرا که دادگاه به طور مشخص، اعلام کرده که فیسبوک دیگر نمی تواند داده های کاربران را از برنامه های جداگانه مانند واتس اپ و اینستاگرام، بدون رضایت داوطلبانه کاربراستفاده یا ترکیب کند. این تصمیم گیری نقطه اوج تحقیقات سه ساله توسط سازمان نظارتی آلمان در خصوص فعالیت شرکت های شبکه های اجتماعی است.
بر اساس این قوانین جدید فیسبوک از این پس چاره ای ندارد به جز این که برای جمع آوری هر نوع داده ای یک اجازه نامه رسمی داشته باشد.از هم اکنون تا یک ماه دیگر فیسبوک مهلت دارد به این رای دادگاه اعتراض کند.
به نظر می رسد مشکلی که امروز فیسبوک درگیر آن است، حاصل بی توجهی این شرکت به GDPR، است که به مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی کاربران مرتبط است، درواقع این موضوع مرتبط با مجموعه ای از قوانین حفظ حریم خصوصی است که در ماه مه گذشته در سراسر اتحادیه اروپا اجرا شد. شرکت هایی که شرایط GDPR را برآورده نمی کنند، جریمه های سنگین تا ۴ درصد درآمد سالانه جهانی را پرداخت می کنند.
مقامات آلمان می گویند که شرایط سرویس های فیسبوک و نحوه جمع آوری و استفاده از داده ها، به طور آشکاری مشمول نقض قوانین حفاظت از اطلاعات اروپا هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!