مالزی به خبرگزاری‌های خارجی برای اشاعه «اخبار جعلی» هشدار داد

توریست مالزی – معاون وزیر ارتباطات و چندرسانه مالزی به خبرگزاری‌های خارجی به دلیل اشاعه «اخبار جعلی» درباره ارتباط «نجیب تون رزاق» نخست وزیر مالزی با رسوایی مالی پروژه...
توریست مالزی – معاون وزیر ارتباطات و چندرسانه مالزی به خبرگزاری‌های خارجی به دلیل اشاعه «اخبار جعلی» درباره ارتباط «نجیب تون رزاق» نخست وزیر مالزی با رسوایی مالی پروژه «توسعه مالزی واحد» (۱MDB)، هشدار داد.

به گزارش  ایرنا، «جایلانی جوهری» معاون وزیر ارتباطات و چندرسانه مالزی که مانند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، برای اعتراض به خبرگزاری‌ها از لفظ «فیک نیوز» به معنای خبر جعلی استفاده کرده، بیان داشت که اشاعه این اخبار برای مخدوش کردن چهره نخست وزیر مالزی در آستانه انتخابات است. هشدار به خبرگزاری‌های خارجی در حالی مطرح می‌شود که دولت مالزی در پی آماده کردن طرحی برای سنگین کردن مجازات کسانی است که به اشاعه خبر جعلی محکوم می‌شوند.
روزنامه مالایی زبان «سینار هاریان» از قول «جایلانی جوهری» نوشته است: این وزارت خانه  تاکنون چندین خبرگزاری را شناسایی کرده که در تلاش برای دامن زدن دوباره به مسئل «توسعه مالزی واحد» (۱MDB) هستند. در میان این خبرگزاری‌ها «وال استریت ژورنال»، «نیویورک تایمز»، «اکونومیست»، شرکت رسانه‌‌ای استرالیا و در آخر «ام.اس.ان.بی.سی» (MSNBC) قرار دارند.
وی افزود: در حالی که ما در داخل در حال مبارزه با اخبار جعلی هستیم، این مسائل از طریق منابع خارجی مطرح می‌شوند. ما باور داریم که اقدامات آن‌ها که از سوی دفترهای مرکزی خاص هدایت می‌شوند که برنامه‌های سیاسی خود را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند تا پیش از برگزاری انتخابات سراسری چهاردهم در مالزی، به نخست وزیر خوشنام ما ضربه بزنند. وزارت ارتباطات و چندرسانه‌ای مالزی وظیفه نظارت بر فعالیت‌های خبرگزاری‌های داخلی و رفتار شهروندان در فضای اینترنت را دارد.
استریت تایمز در این زمینه نوشت :پرونده منابع مالی «توسعه مالزی واحد» در مرکزیت بررسی‌های قضایی پولشویی در حداقل ۶ کشور جهان از جمله سوئیس، ایالات متحده آمریکا و سنگاپور قرار دارد.

به گزارش روزنامه استار،’دولت مالزی در حال پیشنویس طرحی است که مجازات اشاعه «فیک نیوز» یا همان اخبار جعلی را تا ۵۰۰ هزار رینگت (۱۳۰ هزار دلار) و ۱۰ سال حبس، سنگین می‌کند. این رقم ۱۰ برابر مجازات کنونی محسوب می‌شود که مورد اعتراض گروههای مدنی است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!