ماهاتیر محمد از مردم مالزی خواست از انور ابراهیم حمایت کنند

توریست مالزی – ماهاتیر محمد از رای‌دهندگان در خواست کرد که از گزینه جانشینی و دشمن سابقش برای بازگشت به سیاست مالزی حمایت کنند. به گزارش ایسنا، به نقل...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد از رای‌دهندگان در خواست کرد که از گزینه جانشینی و دشمن سابقش برای بازگشت به سیاست مالزی حمایت کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی و انور ابراهیم برای نخستین بار در دو دهه اخیر و پس از کنار گذاشتن خصومت‌های سیاسی برای تشکیل اتحادی که در انتخابات ماه مه به پیروزی قاطعی رسید، با یکدیگر در صحنه‌ای مشترک حاضر شدند.
ماهاتیر محمد ۹۳ ساله برای دومین بار به عنوان نخست وزیری مالزی برگزیده شد و انور ابراهیم به دلیل محکومیتش نتوانست در این انتخابات شرکت کند. او اما چند روز پس از انتخابات سراسری مالزی بخشیده و آزاد شد. او اتهامات وارد شده علیه خود را دارای انگیزه سیاسی دانسته و آن‌ها را تکذیب کرده است.
شراکت ماهاتیر محمد با انور به دنبال فساد گسترده در صندوق سرمایه‌گذاری دولتی مالزی صورت گرفت که او را برای شرکت در انتخابات برانگیخت. پیش‌بینی‌می‌شود که انور ابراهیم در انتخابات میان دوره پارلمان مالزی پیروز شده و به سیاست این کشور بازگردد. او در این انتخابات با شش نامزد دیگر رقابت خواهد کرد.
ماهاتیر پیش از این گفته بود که برای برگزاری کمپینی به نفع انور اقدام نمی‌کند زیرا این یک انتخابات میان دوره جزئی است اما پس از آن در این خصوص تجدید نظر کرد و در اقدامی که نشان دهنده کنار گذاشتن کدورت‌ها و دشمنی‌های سابق میان این دو سیاستمدار مالزیایی است، از رای‌دهندگان درخواست کرد که از او حمایت کنند.
او در این تجمع سیاسی که با شرکت حدود دو هزار نفر برگزار شد، گفت: امیدوارم در این انتخابات میان دوره، پیروزی از آن “اتحاد امید” و انور ابراهیم شود. امیدوارم بتوانیم به همکاری با یکدیگر ادامه دهیم، نه برای ماهاتیر و نه برای انور، بلکه برای کشور عزیزمان.
ماهاتیر بخش زیادی از سخنان خود را به انور اختصاص نداد و بیشتر درباره دولت متحد خود و طرح آن برای مبارزه با بدهی‌های ملی‌ای صحبت کرد که به دنبال فساد در دولت پیشین به وجود آمده‌اند.
انور نیز ماهاتیر را سیاستمداری عنوان کرد که به نجات کشور از نابودی اقتصادی کمک کرده است. او تاکید کرد که بر اصلاحات پارلمانی متمرکز خواهد شد و علاقه‌ای به مداخله در امور دلت ماهاتیر ندارد.
انور اظهار کرد: در شرایط فعلی بهتر است ماهاتر رهبری کشور را بر عهده داشته باشد. این را در کمال فروتنی می‌گویم. من او را مثل یک پدر و یک رهبر دوست دارم. من علیه او مبارزه کردم و حالا می‌پذیرم که او بهترین مرد برای رهبری مالزی است.
ماهاتیر گفته است، پیش‌بینی می‌کند که دست‌کم برای دو سال نخست وزیری مالزی را در دست داشته باشد و متعهد شده است که پس از خود قدرت را به انور منتقل کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!