ماهاتیر محمد: دولت سابق بدهی سنگینی را به کشور تحمیل کرد

توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی روز دوشنبه در سخنانی گفت: بدهی یک تریلیون رینگیتی معادل ۲۵۱ میلیارد دلاری به مالزی تحمیل شده است و دولت سابق...

توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی روز دوشنبه در سخنانی گفت: بدهی یک تریلیون رینگیتی معادل ۲۵۱ میلیارد دلاری به مالزی تحمیل شده است و دولت سابق به رهبری نجیب رزاق نقش مهمی در این مساله داشته است.





به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نجیب رزاق به دست داشتن در پرونده فساد مالی متهم شده است. وی که در انتخابات تکان دهنده ۹ می برکنار شد، بارها هرگونه اتهام فساد مالی را رد کرده است. او مدعی است که پول های واریز شده به حسابش، کمک مالی از سوی یک شاهزاده سعودی بوده است. ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید مالزی، قول داده است تا درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق تحقیقات کاملی انجام دهد و با کلیه کسانی که در این پرونده فساد مالی نقش داشته اند، برخورد کند.

ماهاتیر محمد در نخستین سخنرانی رسمی خود در دفتر نخست وزیری مالزی، گفت: ما دریافتیم که اوضاع مالی کشور در چنین وضعیتی قرار دارد که به عنوان مثال با بدهی سنگین یک تریلیون رینگیتی روبرو هستیم. ما قبلا هرگز با چنین شرایطی روبرو نشده ایم. بدهی های کشور هرگز به بیش از ۳۰۰ میلیارد رینگیت نرسیده بود ولی اکنون از مرز یک تریلیون رینگیت فراتر رفته است. دولت جدید مالزی قصد دارد از اول ژوئن اصلاحات مالیاتی گسترده ای را اجرا کرده و یارانه سوخت را نیز مجددا برقرار کند.

در جریان رقابت های انتخاباتی، نجیب رزاق هشدار داده بود که پیشنهادات اقتصادی ماهاتیر محمد موجب افزایش شدید بدهی های کشور به یک تریلیون رینگیت خواهد شد.

رزاق ادعاهای مخالفان درباره افزایش بدهی های فدرال را رد کرده و گفته است: میزان بدهی های مالزی تا ژوئن ۲۰۱۷ میلادی به ۵۰.۹ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده که این رقم کمتر از هدف ۵۵ درصدی دولت بوده است.

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

10 + یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!