متفکر مالزیایی : ایران کشورقدرتمند، بانفوذ و ازبازیگران اصلی منطقه

توریست مالزی – یک متفکر حوزه علوم سیاسی در مالزی گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون کشور قدرتمند، با نفوذ و از بازیگران اصلی در منطقه است. به گزارش ایرنا، دکتر...
توریست مالزی – یک متفکر حوزه علوم سیاسی در مالزی گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون کشور قدرتمند، با نفوذ و از بازیگران اصلی در منطقه است.

به گزارش ایرنا، دکتر چاندرا مظفر در مرکز مطالعات اسلامی مالزی گفت: بخشی از قدرت گرفتن ایران حاصل سیاست‌های احمقانه و غلط‌ آمریکایی‌ها و متحدانش در منطقه است. آمریکا در سرنگونی صدام حسین در عراق اشتباه کرد زیرا به امید روی کار آمدن دولت دیگری که با آمریکا نزدیکی بیشتری داشته باشد، وی را از قدرت به زیر کشید.اما دولتی که روی کار آمد به سمت ایران تمایل یافت. بر خلاف ایالات متحده که در سال ۲۰۰۳ تهاجم بزرگ نظامی به عراق داشت اما ایران توانست قلب عراقی ها را ‘بدون شلیک یک گلوله ‘ به دست آورد.
سال های حضور آمریکایی ها در عراق مرگبارترین دوره برای شهروندان عراقی درتاریخ جدید بوده است. براساس یک آمار جنگ آمریکا در عراق بیش از ۷۸۰ میلیارد دلار هزینه داشته است. دراین جنگ خانمانسوز آمریکایی ها جای جای عراق را ویران ساختند و به استناد اطلاعات ‘ پایگاه آمریکایی خانه شفاف سازی آمریکا’ بیش از یک و نیم میلیون نفرعراقی دراین جنگ کشته و افزون بر یک میلیون نفرنیز آواره شدند.

این استاد علوم سیاسی مالزی همچنین تاکید کرد: اکنون عربستان سعودی و اسرائیل در دشمنی علیه ایران متحد شده و از نفوذ رو به رشد این کشور در منطقه درهراس هستند. هراس رژیم صهیونیستی در مورد ایرانبه طور کلی مرتبط با سه خصوصیت ثروت، علم وارزشمداری است، هر گاه این ویژگی ها در کشوری جمع شده اسرائیل حتما با آن دشمنی و خصومت ورزیده است.
وی توضیح داد: ایران ثروتمند است، دارای فناوری های علمی روز افزون بوده و در مسیر پیشرفت های علمی گام های مهمی برداشته و سوم اینکه دارای ملتی بوده که حاضرند برای ارزش‌ها فداکاری کنند. صفاتی که چاندرا مظفر، ایران اسلامی پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، را دارای آن دانست.  ایران یک تهدید مهم برای عربستان و اسرائیل محسوب می شود زیرا دارای نفوذ درمنطقه است و حتی نفوذش در منطقه نیز به دلیل حماقت های امریکا و اسرائیل افزایش یافته است.
چاندرا مظفر تاکید کرد: روابط نزدیک عربستان با اسرائیل احتمالا درپس اتحاد دوجانبه با آمریکا صورت گرفته است ،چرا که نگاه و قبله رهبران سعودی به سوی رهبری جهانی است . وی آن‌چه را که در عربستان امروزه ‘اصلاحات ‘ نامیده می‌شود ، سطحی و فاقد معنای واقعی خواند و دلیل آن را پیروی صرف از دستورات آمریکا برای این کشور دانست.
وی همچنین با انتقاد از دامن زدن به اختلافات اهل سنت و شیعیان در جهان اسلام گفت : اختلاف شیعی- سنی یک پدیده جدید است که دشمنان اسلام به ان دامن می زنند، زیرا در درتاریخ همواره اهل سنت و شیعیان با یکدیگر همکاری های بزرگی داشته مانند دوران مبارزه علیه استعمار انگلیس درعراق و همچنین همکاری های گسترده شیخ عبدو و سیدجمال الدین اسدآبادی .


پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!