مراسم امی ۲۰۱۸ ؛ تشکر از خدای زنانه و خواستگاری روی صحنه + فیلم

توریست مالزی – مراسم اعطای جوایز امی که معتبرترین جایزه آثار تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود شامگاه دوشنبه در لس‌آنجلس برگزار شد. اجرای مراسم امسال را کالین جاست...
توریست مالزی – مراسم اعطای جوایز امی که معتبرترین جایزه آثار تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود شامگاه دوشنبه در لس‌آنجلس برگزار شد. اجرای مراسم امسال را کالین جاست و مایکل چی مجریان برنامه «زنده یک‌شنبه شب‌ها» برعهده داشتند.
به گزارش یورونیوز، در مراسم امسال دو سریال «بازی تاج و تخت» و «خانم میزل شگفت‌آور» جوایز عمده را درو کردند و سرویس‌های پخش آنلاین فیلم و سریال نیز کامیاب شدند.
فانتزی تاریخی «بازی تاج و تخت» که گل سر سبد ساخته‌های شبکه خصوصی اچ‌بی‌او به شمار می‌رود در ۹ رشته برنده جایزه امی شد. این سریال برای سومین بار در سالهای گذشته عنوان بهترین درام تلویزیونی را از آن خود کرد. این سریال که نوشته جی‌آر‌آر مارتین نویسنده آمریکایی است داستان هفت اقلیمی را روایت می‌کند که خاندان‌های بزرگ و ساکنان آنها برای رسیدن به قدرت با یکدیگر در کشمکش اند. درامی پر کشش با دیالوگ‌نویسی و بازی‌های درخشان، و جلوه‌های بصری خیره‌کننده که برای نگاه داشتن مخاطبانش از گره‌گشایی‌های نامنتظره و خشونت و سکس هم بی‌پروا بهره می‌برد.
ملودی اصلی موسیقی این سریال که خود به اثری ماندگار بدل شده ساخته آهنگساز ایرانی‌الاصل رامین جوادی است که در سالهای اخیر جای پای خود را در صنعت فیلم و سریال آمریکا محکم کرده است.
گرچه تولیدات سرویس پخش آنلاین نت‌فلیکس در مراسم امسال در مجموع ۱۱۲ نامزد داشت اما رقیب او یعنی شبکه خانگی اچ‌بی‌او با کسب ۳۲ جایزه امی با نت‌فلیکس شانه به شانه رقابت کرد.
سریال «خانم میزل شگفت‌آور» داستان زن خانه‌داری را روایت می‌کند که در آمریکای دهه ۵۰ میلادی به اجرای کمدی‌ زنده رو می‌آورد. این مجموعه جایزه امی بهترین سریال کمدی را دریافت کرد و ریچل برازنان،‌ بازیگر ۲۷ ساله نقش اول آن هم امی بهترین بازیگر زن را به خانه برد.
جشنواره امی نیز امسال مانند دیگر جشنواره‌های هنر سینما و تلویزیون تحت تأثیر جنبش حقوق زنان و حقوق اقلیت‌ها بود.مجریان مراسم بارها درباره مسائلی نظیر جنسیت‌باوری و بدرفتاری‌ها با زنان و اقلیت‌ها در صنعت تلویزیون شوخی کردند.
در جشنواره امسال بسیاری از رنگین پوستان در رشته‌های مخلتف نامزد جایزه شدند که در نهایت از میان آنها رجینا کینگ، روپول و تندی نیوتن برنده این جایزه شدند. تندی نیوتن در جمله‌ای به یادماندنی گفت: «من به خدا باور ندارم اما امشب می‌خواهم از او تشکر کنم.» و در جمله خود از ضمیر مونث (She) برای خدا استفاده کرد.
رویداد جالب دیگر آن بود که گلن وایز، کارگردان تلویزیونی پخش زنده مراسم امی امسال روی صحنه از ژان اسوندسن،‌ دوست دخترش خواستگاری کرد و او هم درخواست آقای کارگردان را پذیرفت.









اما برندگان اصلی جوایز امسال در رشته‌های مختلف عبارت بودند از:‌
بهترین سریال درام : بازی تاج و تخت ساخت «اچ‌.‌بی.او» ، بهترین سریال کمدی : خانم میزل شگفت‌آور ساخت «آمازون»، بهترین سریال کوتاه: قتل جیانی ورساچه ،‌ بهترین بازیگر مرد درام:‌ متیو ریز برای «آمریکایی‌ها» ،‌ بهترین بازیگر زن درام: کلر فوی برای «تاج»، بهترین بازیگر مرد کمدی:‌ بیل هدر برای «بری» ، بهترین بازیگر زن کمدی:‌ ریچل برازنان برای « خانم میزل شگفت‌آور».

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!