مراقب دود «دست سوم» باشید! / عوارض باورنکردنی سیگار کشیدن در خانه

توریست مالزی – شاید باور کردنی به نظر نرسد اما دود سیگار به شکلی چسبنده به بسیاری از وسایل خانه و زندگی شما نفوذ می کند و می تواند...
توریست مالزی – شاید باور کردنی به نظر نرسد اما دود سیگار به شکلی چسبنده به بسیاری از وسایل خانه و زندگی شما نفوذ می کند و می تواند حتی افرادی را که پس از یک فرد سیگاری در مکانی که او سیگار کشیده حضور دارند درگیر کند، موضوعی که به دود دست سوم معروف است.
به گزارش انتخاب، متاسفانه علی رغم تصور بسیاری از افراد در مورد این که سیگار، تنها فرد سیگاری را درگیر می کند، سیگار می تواند بسیاری از افراد دیگر را نیز آزار دهد. برای مثال افرادی که در کنار فرد سیگاری کار یا زندگی می کنند نیز از مضرات دود سیگار او در امان نیستند(دود دست دوم).
اما در یک مرحله جدی تر، حتی افرادی که با فرد سیگاری زندگی نمی کنند هم از رفتار او لطمه میبینند(دود دست سوم).جالب است بدانید ذرات سیگار و اثرات جانبی آن به حالتی چسبنده روی دیوارها، لوازم خانه و… می نشینند، بنابراین حتی وقتی به خانه یک فرد سیگاری به مهمانی می روید یا قصد دارد خانه یا ماشین یک فرد سیگاری را بخرید به این معنی است که خود را در معرض عوارض دود سیگار قرار داده اید.
بر این اساس شاید حتی بسیاری از سیگاری ها هم ندانند که با روشن کردن هر یک سیگار چه بلایی سر محیط زیست، محیط زندگی و از همه مهمتر سلامت دیگران می آورند. شاید تنها راه حل این مشکل این باشد که اگر فرزندی خردسال دارید یا خودتان از مشکلات ریوی یا قلب رنج می بردی معاشرت خود با افراد سیگاری را به حداقل برسانید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!