مرغ کره ای (Butter Chicken)

توریست مالزی- در غذا های هندی استفاده از میخک، هل سیاه و سفید، میخک، بادیان، فلفل و برخی میوه ها مانند آلوچه امری عادی اسـت. دراین دیار هم مانند تعداد...
توریست مالزی- در غذا های هندی استفاده از میخک، هل سیاه و سفید، میخک، بادیان، فلفل و برخی میوه ها مانند آلوچه امری عادی اسـت. دراین دیار هم مانند تعداد زیادی از کشور های آسیایی برنج و خوراکی های دریایی زیاد بکار می رود.اگر علاقه مند به غذاهای هندی باشید و زیاد به رستوران های هندی می روید قطعا مرغ کره ای هندی را بسیار دوست خواهید داشت.
مرغ کره ای یکی از بی نظیر ترین غذاهایی است که تمام پنجابیها (Punjabi) به آن افتخار می کنند.
برای تهیه این غذای خوش طعم و عطر تکه های مرغ را از شب قبل با موادی نظیر ماست و ترکیبی از ادویه جات معطر طعم دار می کنند و در نهایت با مقدار زیادی کره می پزند و سرو می کنند.
غذای کره مرغ یک خوراک تجملی بـه حساب می‌آید ودر میهمانی ها و مراسمی کـه خوراک پر زرق و برق نیاز اسـت بکار می رود. همانگونه کـه از نام این غذا مشخص اسـت مواد اصلی آن مرغ و کره می باشد. دراین غذا آنقدر از کره ی آب شده و ادویجات استفاده می‌کنند کـه مرغ طعم اصلی خودرا از دست میدهد.
اغلب درکنار این غذا ترشی و سبزی هم سرو می‌گردد تا غذا خوش طعم تر گردد، هم چنین گاها دیده می‌شود کـه کره مرغ را روی برنج قرار داده و نوش جان می کنند. جالب اسـت بدانید کـه کره مرغ در دهلی از غذا های محبوب بـه حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 + شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!