مشمولان خارج از کشور در چه شرایطی از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند؟

توریست مالزی – رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی شرط بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برای مشمولانی که تا پایان سال ۹۶ با مدرک دیپلم و بدون مجوز اولیه اقدام...
توریست مالزی – رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی شرط بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برای مشمولانی که تا پایان سال ۹۶ با مدرک دیپلم و بدون مجوز اولیه اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور کرده‌اند را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری گفت: برابر اصلاحیه ماده ۳۵ قانون وظیفه عمومی، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم در دانشگاه‌های خارج از کشور امکان پذیر نیست و فقط فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر می‌توانند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند.
وی در مورد شرط بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برای مشمولانی که تا پایان سال ۹۶ با مدرک دیپلم و بدون مجوز اولیه اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور کرده‌اند،اظهارکرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته این امکان فراهم شده تا مشمولانی که حداکثر تا پایان سال ۹۶، دوره‌های کالج، پادفک و مشابه آن را شروع کرده اند، بتوانند از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند و دوره‌های مذکور جزو سنوات تحصیلی آنان محسوب می‌شود.
مهری با تاکید براینکه این شرایط تنها به مشمولانی که تا پایان سال ۹۶ از کشور خارج شده‌اند تعلق می‌گیرد، گفت: این دسته از مشمولان می‌بایست در دانشگاه مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت پذیرفته شوند و پس از بررسی مدارک آنان توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا و در صورت احراز شرایط و سپردن وثیقه نقدی می‌توانند از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند همچنین نحوه تردد این دسته از مشمولان به داخل کشور طبق ضوابط تردد دانشجویی است.
بر اساس اعلام سایت پلیس وی اظهارکرد: مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم که از سال ۹۷ به بعد در حال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند، نمی‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند و برای تردد تنها در صورت داشتن سه سال اقامت در خارج از کشور می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۰ سالی دو مرحله و حداکثر به مدت سه ماه به کشور تردد کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!