ممنوعیت استعمال دخانیات در غذاخوری ها از سال آینده

توریست مالزی – وزارت بهداشت می گوید به دنبال حکم دیوان عالی کشور مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در کلیه غذاخوری های عمومی از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ به...
توریست مالزی – وزارت بهداشت می گوید به دنبال حکم دیوان عالی کشور مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در کلیه غذاخوری های عمومی از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ به طور کامل عمل خواهد کرد.
به گزارش استار مالزی – وزیر بهداشت، داتوک سر، دکتر ذوالکلی احمد، ضمن استقبال از تصمیم دادگاه مبنی بر حمایت از ممنوعیت استعمال دخانیات در غذاخوری ها گفت که آنها برای محافظت از سلامت عموم مردم باید اقدامات سختگیرانه ای انجام دهند.
وی در بیانیه ای گفت: ‘دوره آموزش ۳۱ دسامبر به پایان می رسد و اجرای آن از اول ژانویه آغاز می شود.’ افرادی که حکم ممنوعیت وزارت بهداشت را نقض نمایند در معرض خطر جریمه و یا تا دو سال زندان قرار می گیرند.
دکتر ذوالکلی با تأکید بر اینکه سیگار کشیدن برای سلامتی خطرناک است ، گفت: حتی افراد غیر سیگاری نیز در معرض خطر دود سیگار هستند. ‘ما متعهد به حمایت از سلامت عمومی هستیم و می خواهیم به ایجاد یک محیط سالم برای همه کمک کنیم.’
دیوان عالی کشور دادرسی قضایی در مورد ممنوعیت استعمال دخانیات در غذاخوری ها را که در ژانویه سال جاری اجرا شد را رد کرد. گروه هفت نفره به نمایندگی از کمیته طرفدار پرتهانکان در تاریخ ۲۹ فوریه درخواست تجدیدنظر در پرونده قضایی کرده و ادعا کردند چنین حکمی در قانون اساسی فدرال، نقض حق و برابری مردم در برابر قانون است. این گروه وزارت بهداشت را به این دلیل که سیگار کشیدن به عنوان فعالیت مجرمانه درنظر نگرفته، به چالش کشیده و گفتند سیگار کشیدن از نظر قانون یک عمل ممنوع نیست.
اما قاضی ماریانا یحیی حکم داد که این ممنوعیت موجب نقض مواد ۵ و ۸ قانون اساسی فدرال نمی شود. این ممنوعیت ، که افراد سیگاری را مجبور به نگه داشتن حداقل سه متر فاصله از میزها و صندلی های غذاخوری ها می کند ، آزادی انتخاب آنها را انکار نمی کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو + بیست =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!