ده مکان دیدنی جهان برای سال ۲۰۱۸

نشریه "گئو" که مدل آلمانی نشریه نشنال ژئوگرافیک است، هر سال ده نقطه دیدنی جهان را معرفی می‌کند...
نشریه “گئو” که مدل آلمانی نشریه نشنال ژئوگرافیک است، هر سال ده نقطه دیدنی جهان را معرفی می‌کند. مکان‌های پیشنهادی اغلب به‌دور از “هیاهوی توریستی” هستند و چشم گردشگران را به زیبایی‌ها باز می‌کنند.

بر اساس اعلام این نشریه در سال ۲۰۱۸ نباید از سفر به این مکان‌ها غافل بمانید:

نیکاراگوئه، ناشناخته زیبا

1

کشوری با بیش از ۱۲۹ هزار کیلومتر متربع در آمریکای مرکزی که سواحل آن از یک سو رو به اقیانوس آرام و از سوی دیگر رو به دریای کارائیب دارند. جنگل‌های استوایی، آتشفشان، رودخانه و حیات وحش بی‌نظیر. برای عاشقان حیات وحش، نیکاراگوئه یک بهشت است. بخصوص منطقه “Rio Indio Maiz” واقع در جنوب شرقی این کشور محل زیست ۶۰۰ نوع پرنده است.

جزایر هاوایی

2

برای آن‌هایی که دنبال جایی “دنج” می‌گردند، جزایر هاوایی بهترین است. هزار کیلومتر فاصله تا کالیفرنیا، ۵ هزار کیلومتر تا ژاپن و ۷ هزار کیلومتر تا چین. ۱۳۷ جزیره در اقیانوس آرام. تنها در هفت جزیره انسان زندگی می‌کند. در کنار طبیعت بکر، امواج سواحل جزایر هاوایی کمک می‌کند تا اینجا به بهشت “موج‌سواران” نیز تبدیل شود.

ایرلند، “دنیایی دیگر

3

طولانی‌ترین جاده ساحلی ایرلند با نام “Wild Atlantic Way” بیش از ۲هزار و ۶۰۰ کیلومتر طول دارد. ایرلند کشوری است با دشت‌هایی سرسبز، مرتفع‌ترین صخره‌های اروپا، قلعه‌هایی بازمانده از قرون وسطی. هاینرش بل، نویسنده شهیر آلمانی در سفرنامه خود از ایرلند به‌عنوان “دنیایی دیگر” نام می‌برد. طبیعت زیبا و دیدنی‌های فرهنگی در این کشور درهم‌آمیختگی بی‌نظیری دارند. لازم به یادآوری است که سال در ایرلند به‌عنوان “سال طراحی و صنایع دستی” نام‌گذاری شده است.

جزایر آلند (Aland) سوئدی‌های فنلاند

4

بیش از ۶۷۰۰ جزیره که مردمانش سوئدی صحبت می‌کنند و فرهنگ‌شان هم سوئدی است، اما از سال ۱۹۲۱ جزو قلمرو فنلاند محسوب می‌شوند. این جزایر خودمختار هستند (پرچم، سرود ملی و حتی پلاک اتومبیل مخصوص خود را دارند). طبیعت بی‌نظیر این جزایر بهشتی برای آن‌هایی است که با قایق‌های بادبانی به آن سفر می‌کنند.

رویا در موزامبیک

5

کشور آفریقایی موزامبیک زمانی درگیر “جنگ داخلی” بود. این جنگ اما در سال ۱۹۹۲ به پایان رسید و در اکتبر سال قبل هم رئیس جمهور جدیدی برگزیده شد. طبیعت بکر، آب و هوایی بی‌نظیر و سواحل رویایی به طول ۲۸۰۰ کیلومتر در انتظار گردشگران هستند. موزامبیک دارای یکی از بهترین سواحل دنیا برای غواصی و علاقمندان به دنیای زیر آب است.

اندونزی: جزایر و معابد

6

اندونزی از ۱۷ هزار و ۵۰۰ جزیره ریز و درشت تشکیل شده است. این کشور مقصد مناسبی برای آن‌هایی است که دنبال تن به آب زدن، گرما، ساحل و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت هستند. پارک ملی سوماترا دارای بزرگترین ذخیره حیات وحش در حال انقراض است. بازدید از معابد “بروبدور” که از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی شناخته شده، یکی از بخش‌های اجتناب‌ناپذیر سفر به اندونزی است.

مونس پایتخت فرهنگی اروپا

7

سال ۲۰۱۵ شهر مونس در بلژیک به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برگزیده شده است. این شهر در فاصله ۶۵ کیلومتری بروکسل قرار دارد. شاید کمتر کسی بداند که وینست وان گوک نقاش شهیر هلندی، قبل از این‌که تصمیم بگیرد زندگی‌اش را وقت نقاشی کند، به مدت دو سال در نزدیکی این شهر به عنوان مبلغ مذهبی زندگی و تحصیل می‌کرد. درکنار شهر مونس در بلژیک، شهر پیلزن در جمهوری چک نیز به عنوان دیگر پایتخت فرهنگی اروپا  برگزیده شده است. تئاتر، کنسرت، سیرک و برنامه‌های بسیاری در این سال در این شهر برگزار می‌شوند. گردشگران مزه آبجوی پیلزن را فراموش نخواهند کرد.

خلیج کوتروسکا

8

حال و هوای بالکان را می‌توان در خلیج کوتروسکا در مونته‌نگرو از همه بهتر احساس کرد. دریا، غذا، موسیقی بالکان، تاریخ و فرهنگ این منطقه همه در این خلیج جمع شده‌اند.

آلاسکا، بهشت حیات وحش

9

برای عاشقان طبیعت، آلاسکا یک بهشت است. کوهستان، یخچال‌های طبیعی، دشت‌های توندرا و حیات وحش. گوزن، خرس، عقاب، گرگ. در هیچ جای دنیا گردشگران اینقدر به حیات وحش نزدیک نیستند.

جاذبه‌های گردشگری تایوان

10

تایوان  “پایتخت طراحی جهان” می‌شود. بازدید از موزه‌ای که به همین مناسبت افتتاح شد، بازار شب “شی‌لین” و ده‌ها دیدنی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در تایوان هستند. معابد تایوان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره هستند که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب چین واقع شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!