نوشابه های انرژی زا چه بلایی سر بدنمان می آورند؟

توریست مالزی – این روزها بسیاری از افراد به بهانه های مختلف و برای تامین انرژی روزانه خود نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند اما نوشابه های انرژی...
توریست مالزی – این روزها بسیاری از افراد به بهانه های مختلف و برای تامین انرژی روزانه خود نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند اما نوشابه های انرژی زا عاری از ضرر نیستند و گاهی مخاطراتی برای بدن دارند.
به گزارش انتخاب، به طور کلی بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند هر نوع خوراکی که به شکل ناگهانی حجم بالایی از انرژی را وارد بدن کند می تواند خطرناک باشد. اما در این میان مصرف نوشابه های انرژی زا بسیار رایج شده و همین موضوع نیز می تواند نگران کننده باشد.
اگر شما حتی یکبار نوشابه های انرزی زا را مصرف کرده باشید می دانید که این نوع نوشابه ها، ضربان قلب را بالا می برند و به شما حالتی متفاوت با حالت خستگی و خواب آلودگی می دهند. اما این حالت به بهای ورود مقادیر زیادی کافئین، تئین، قند و مواد افزودنی به بدن انجام می شود. بنابراین یکی از بزرگ ترین مضرات این اتفاق را می توان اضافه وزن در نظر گرفت.
در کنار اضافه وزن، مصرف مداوم نوشابه های انرژی زا منجر به دیابت و بالا رفتن قند خون می شود. مشکلاتی مثل اختلالات خواب و پرخاشگری در هنگام عدم مصرف نوشابه های انرژی زا از دیگر عوارض مصرف این خوراکی است.
افرادی که دائم نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند با پرفشاری و بالا رفتن فشارخون مواجه می شوند و گاهی آریتم و تپش قلب دارند. براساس پژوهش های جدید گرفتگی عروق قلب و مشکلات تنفسی از دیگر عوارض مصرف نوشابه های انرژی محسوب می شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!